חדשות בריאות

מחקר ישראלי מזהיר: חשיפה ל-2 התופעות הללו מזיקה להיריון

"המחקר מראה שרעש וזיהום אוויר מתחבורה קשורים לתוצאי היריון שליליים ומדאיגים", לדברי פרופ' שיינר, ממבצעי המחקר שנערך בבית החולים 'סורוקה'

  • י"ב אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר שנערך בביה"ח סורוקה בשיתוף המחלקה לבריאות הציבור באוני' בן־גוריון נמצא נתון חשוב: חשיפה לרעש וזיהום אוויר מתחבורה עלולה להזיק לנשים בהיריון.

הממצאים הראו כי חשיפה לרעש וזיהום אוויר העלתה את השכיחות של סוכרת הריונית, רעלת הריונית, ושל משקל נמוך של היילוד. תוצאות המחקר הוצגו לאחרונה בטקסס שבארה"ב, בכנס המרכזי לרפואת האם והעובר.

החוקרים כללו, בין היתר, את ד"ר מיכל אשין מהמחלקה לבריאות הציבור באוני' בן־גוריון, ופרופ' אייל שיינר, מנהל מחלקת נשים ויולדות ב' בסורוקה. כ- 300 נשים נבדקו במחקר. הנשים נשאלו לגבי הרגלי החיים שלהן, ההיסטוריה הרפואית, ונתנו מידע על נתונים סוציודמוגרפיים.

כמו כן, נשאלו המשתתפות על מוקדי הרעש המצויים באזור מגוריהן, ונדרשו לדרג את רמת החשיפה שלהן לרעש מתחבורה במהלך שהייתן בבית. עוד מדדו החוקרים באמצעות מד רעש נייד את רמות הרעש סמוך לבתיהן של הנבדקות. נבחנה גם רמת זיהום האוויר היוצא מתחבורה באזור באר־שבע.

התוצאות הראו כי רמת החשיפה לרעש והזיהום מתחבורה השתייכה לרעלת היריון. גם כאשר ניטרלו החוקרים נתונים שעלולים להשפיע על התוצאות כדוגמת מחלה כרונית ומספר לידות קודמות, השמנת יתר לפני ההיריון וגיל האם, התקבלו מסקנות זהות.

חשיפה גבוהה לרעש מתחבורה בשילוב רמת זיהום אוויר גבוהה כתוצאה מתחבורה מוסיפות מעל מפי 5 את הסיכון לרעלת היריון. בנוסף, התוצאות הצביעו על כך שישנו קשר הדוק בין רמת החשיפה לרעש מתחבורה לבין הסיכוי לחלות בסוכרת היריון. עוד במקביל נמצא כי ישנו קשר בין רמות זיהום אוויר מתחבורה במקום המגורים של האישה ההרה לבין הסיכוי ללדת תינוק עם משקל נמוך.

"תמיד לימדו אותנו כי האדם הוא תבנית נוף מולדתו", הסביר פרופ' שיינר, שביצע את המחקר עם פרופ' נטליה בילנקו, ד"ר מיכל אשין ופרופ' מיכאל פריגר. "המחקר מראה שרעש וזיהום אוויר מתחבורה קשורים לתוצאי היריון שליליים ומדאיגים".

ד"ר אשין הדגישה: "צריך לזכור שצמצום חשיפות סביבתיות כגון רעש וזיהום אוויר תחבורתיים הוא יעד בר־השגה שיכול להביא לצמצום תוצאות לידה בלתי רצויות, ואולי ישפיע לטובה על בריאות האישה ההרה". 

תגיות:הריון ולידהזיהום אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה