כתבות מגזין

אליהו שירי: "אני מציף את הספקנות מההתחלה"

האם אפשר לרפא מרחוק, או בכלל להשפיע על הזולת בלי לשוחח איתו כלל? בספרו החדש 'זמן אפס', אליהו שירי מביא מקורות יהודיים ומחקרים מדעיים כדי להוכיח שאכן כך – ומלמד גם כיצד כל אחד יכול לנסות את זה בבית

  • י"ב אדר התשע"ח
הרב אליהו שיריהרב אליהו שירי
אא

אליהו שירי הוא אמנם מאמן ידוע היום, אבל כנער צעיר הוא סבל מחרדה חברתית שמיררה את חייו. הוא היה חסר ביטחון, בעל דימוי עצמי נמוך, ולא העז אפילו להרים את ידו בכיתה כדי לענות על שאלה ששאל המורה. "הרגשתי שאני משקיע אין ספור אנרגיות והתחבטויות פנימיות בכל מהלך חברתי הכי פשוט שהייתי רוצה לבצע", הוא מספר. "סבלתי מאד, ורציתי מאד למצוא פתרון לסבל הזה. כך התחלתי להסתובב בספריות שונות ולחפש ספרים שדיברו על כל מיני אסטרטגיות ושיטות: איך לפתח ביטחון עצמי, איך להרגיש נוח עם עצמך, איך לשחרר את כוח הביטוי ואומנות הנאום". יום אחד הוא פגש בספר שלימד אותו על נפלאות ההיפנוזה העצמית. והספר הזה, הוא אומר, פשוט שינה את חייו.

"קראתי את הספר ויישמתי בקפידה את כל מה שהוא ייעץ לעשות. אחרי שנה של הקפדה על התרגילים בספר הרגשתי שאני האדם הדומיננטי ביותר בכיתה, שיש לי בטחון עצמי, ושאני יכול לעלות בכל תחום על אנשים שלא עוסקים בפיתוח אישי. פתאום השונאים שלי הפכו ידידים, אנשים שפחדתי מהם היו לחברה נעימה, והרגשתי שפתאום יש לי כריזמה שנובעת מבפנים. בגיל 16 וחצי, בקיצור, הפכתי למעין מומחה לשיפור עצמי".

כתוצאה מהידע החדש שלו, כל פעם כששמע מחבר או קרוב משפחה על בעיה שמציקה לו היא התחיל לדבר איתו על אפשרות לפתור אותה דרך מודעות לנפש ותת מודע. "היה בחור אחד שכל הכיתה צחקה עליו בגלל גמגום והעוויות פנים", הוא מדגים. "עזרתי לו לפתור את זה תוך חודשיים. עד מהרה מצאתי את עצמי מעביר חוגי בית בהתנדבות לאנשים שהתעניינו במה שהיה לי לומר".

 

10 שנים של לימוד – הפעם תורני

כשחזר בתשובה, שירי הקדיש עשר שנים ללימוד תורה. עשר שנים שבהן, הוא אומר, הוא זיהה שוב ושוב במקורות את הסודות הקשורים בנפש שאותם למד בשקידה רבה כל כך. "התחלתי לעשות עבודה מסיבית של איסוף מקורות ופגישות עם תלמידי חכמים. אני מאמין שכאשר אנשים רואים מודלים מהמקורות הנפש שלהם מושפעת הרבה יותר. וכך בניתי ממש מפות חשיבה ואמירות שמבוססות על היהדות".

ספרו החדש, 'זמן אפס', בנוי באותה הדרך.

"השיטה המפורטת בספר התחילה בעקבות כתבה שפורסמה בארה"ב על פסיכולוג קליני שהצליח לרפא מחלקה שלמה של חולי נפש מרחוק – בעקבות עבודה שעשה על עצמו בבית שלו. את היכולת לרפא מרחוק הוא למד אצל מטפלת מסורתית שהצליחה לרפא את הבת שלו ממחלה אנושה. ואנשים קראו את הכתבה ושלחו לנו אותה ושאלו האם גם במקורות זה קיים".

כשקרא את הסיפור, אומר שירי, הוא התחיל לשפשף עיניים. אותה 'תגלית' על יכולת השפעה מרחוק על נפש הזולת, הוא אומר, קיימת במפורש ביהדות.

"הדברים מבוססים על מה שכתב לנו רבי ישראל בעל שם טוב בספר 'בעל שם טוב על התורה'. בפרשת בראשית הוא כותב שאם אדם רואה איזשהו צער אצל האחר או איזה פגם רוחני או גשמי, ידע שמצד אחדות ה' בבריאה היות וכולנו מאוחדים אז ודאי שאם הראו לי את הבעיה ואת החולי אצל האחר - זה קיים באיזו תנודה בנפש שלי. ואם אצליח לנקות את אותה תנודה בנפש שלי, אני גם ערב על האחר שהוא יתוקן וייוושע. יש ארבעה שלבים שבעצם מראים איך לעשות את זה, איך לרפא חסמים אצל האחר, כפירה, השקפה מעוותת, חולי, בעיה רגשית אצל האחר, מבלי לפגוש אותו וכמובן גם להשפיע על עצמנו".

אתה יכול לספר על מקרה השיטה הזו פעלה?

"הייתי בהרצאה בבני ברק, ואישה חרדית קמה וסיפרה על הבן שלה שסובל מהעוויות וטיקים באופן שגורם לו ביזיונות גדולים ופגיעה במעמד החברתי. סיפרתי על המקורות שמוכיחים שההורים יכולים להשפיע על הגורל של הילד בלי לשוחח איתו כלל, רק דרך עבודה נפשית על עצמם. היא קיבלה את הדברים ואמרה שתנסה. אחרי שלושה חודשים הייתי בהרצאה במלון כינר, והיא קמה וסיפרה מול 600 נשים שהיא ובעלה עשו את העבודה. מצבו של הילד השתפר עד שכל הסימפטומים נעלמו. בכלל, תמיד כשאני מבקש מאנשים בקהל שמכירים את השיטה להרים ידיים אם הם עשו את התרגילים וחוו את ההשפעה המבוקשת, האולם מתמלא בידיים מורמות".

אתה מודע לזה שהרבה אנשים יגלו ספקנות כלפי הטענות מרחיקות הלכת של השיטה...

"אני מציף את הספקנות הזו מההתחלה. רוצים להיות ספקנים? בואו נהיה ספקנים מקצועיים. אני מציג את כל הספיקות ואז מביא את המקורות החד משמעיים ביהדות, לצד, להבדיל מחקרי מוח ומחקרים בפיזיקה קוונטית. בסופו של דבר הספקנים מבינים שהנפרדות בין אדם לאדם היא למעשה אשליה. כולנו ערבים זה לזה – ולכן גם כולנו יכולים להשפיע זה על זה".

מעוניינים ליצור שינוי אמיתי באורח החיים, בריאות הנפש והגוף, ולהשיג תוצאות יוצאות דופן בכל תחום שבו תבחרו? אליהו שירי במבחר סדנאות אינטרנטיות שיעזרו לכם לחולל את התפנית שתמיד רציתם, לפרטים הקליקו כאן

לרכישת הספרים החדשים ומארזי דיסקים מעצימים של אליהו שירי בהידברות שופס, חייגו: 073-222-12-50  או היכנסו לאתר הידברות שופס

תגיות:דימוי עצמיהרב אליהו שירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה