חדשות בארץ

האולטימטום של ח"כ גפני: נימנע מהצבעה עד שחוק לימוד התורה יעבור

בפתח ישיבת ועדת הכספים הודיע היו"ר כי "לא אצביע יותר על חוקים הזויים, גם לא על חוק המואזין. יש חוק שאוסר לעשות רעש". דבריו כוונו לליברמן שטען מוקדם יותר כי: "לא נתפשר בנושא ביטחון המדינה"

  • י"ב אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חוק יסוד לימוד התורה ממשיך להעסיק את הסיעות החרדיות. כזכור, אחרי שמפלגות יהדות התורה וש"ס דרשו להצביע ביום רביעי הקרוב בקריאה טרומית על חוק יסוד לימוד תורה, הודיעו במפלגות ישראל ביתנו וכולנו כי הם מתכוונים לעלות להצבעה את הצעת החוק לפיזור הכנסת. בוועדת הכספים שנערכה הבוקר תקף יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני את ההודעה הזאת ואיים כי לא יצביע על חוקי הקואליציה עד שהחוק יעבור. דבריו של גפני מכוונים לשר אביגדור ליברמן, שמוקדם יותר אמר כי "אני מבקש מכם לשמור על אג'נדה אחת ויחידה - צה"ל וביטחון אזרחי מדינת ישראל. כחברה בקואליציה, ישראל ביתנו מוכנה להתפשר ולהתגמש בנושאים רבים חוץ מנושא אחד - ביטחון מדינת ישראל. לכן כל ניסיון להביא הצעה פוליטית בנושא טעון זה תתקל בהתנגדות נחרצת של כל חברותינו וחברינו בממשלה ובכנסת. אני מקווה שכולם יצליחו להתעלם משיקולים אלקטורליים ולהיצמד אך ורק לשיקולים ביטחוניים".

גפני הוסיף: "אני מודיע, לא אצביע יותר על החוקים ההזויים שאתם (הקואליציה, י"א) מביאים. עד היום הלכנו עם החוקים האלה כי אנחנו חלק מהקואליציה. לא אצביע יותר על חוקים הזויים. הכול יתנהל לפי הסדר. תביאו את חוק המואזין, נצביע נגד. חוק שלא מועיל בכלום, גם היום יש חוק שאוסר לעשות רעש. אנחנו יותר לא משחקים בעניין הזה". גפני הוסיף ואמר בישיבה כי "ביקשנו בעקבות פסיקת בג"ץ לעשות אחד מהשניים, פסקת התגברות, וכחלון התנגד לעניין הזה, או לחוקק חוק יסוד, אך ישראל ביתנו מתנגדת".

כזכור, מטרת החוק הוא להכיר בלימוד תורה בישיבות ובכוללים כ"ערך יסוד". המטרה של גיבוש החוק הייתה תגובה לפסילת חוק הגיוס על ידי בג"ץ לפני מספר חודשים. בחוק כבר הוסף סעיף אחד לפיו "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות בטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו", זאת בגלל תגובות של חברי קואליציה, אך הוא עדיין מכיל בתוכו סעיפים הקובעים כי לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת היהודית וכי "המדינה רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה".

כעת לוחצות הסיעות החרדיות להצביע על החוק כבר ברביעי הקרוב.

תגיות:גפניאולטימטוםחוק לימוד התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה