חדשות בארץ

זעם בעקבות "פרשת החיילים": "קומץ מהפלג החילוני צועק וצה"ל רץ להתנצל"

אחרי שצה"ל גינה את שירת הלוחמים בסיום קורס מפקדים, ברשת זעמו וח"כ סמוטריץ' תקף: "נפלתם על השכל? נמשיך לשיר עד שהמשיח יבוא. משוגעים, רדו מהגג". בהמשך אמר בציניות: "אכן הדתה מזעזעת. יהודים שרו זאת בדרך לתאי הגזים"

  • י"ב אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

טקס סיום קורס מפקדי כיתה שנערך ביום חמישי בעיר הבה"דים בנגב וגרר תגובה מוזרה של צה"ל עורר סערה ברשת ביממה האחרונה ששיאה בתגובת חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.

כזכור, בסיום הטקס החליטו הלוחמים לשיר "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח" מיד לאחר שירת התקווה, אך צה"ל בחר להתנצל.

מרגע זה, החלה סערה בעקבות תגובתו של דובר צה"ל ("מדובר באירוע חריג ואחריו התבצע חידוד נהלים בבסיס וביחידות השונות שאליהן החיילים משויכים"), כשחלק ממשתתפי הטקס מחו על כך וטענו כי "השירה מנוגדת לנהלים". בעקבות כך יצא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נגד ההודעה של צה"ל ואמר: "תגידו, נפלתם על השכל?! שירת אני מאמין במדינה יהודית היא בעיה שצה"ל צריך להתנצל עליה?! קומץ מטומטמים מהפלג הקיצוני בציבור החילוני צועק קצת וצה"ל רץ להתנצל?! משוגעים, רדו מהגג". עוד הוסיף חבר הכנסת: "נמשיך לשיר אני מאמין עד שהמשיח יבוא…". מאוחר יותר הוסיף חבר הכנסת בציניות: "אכן, הדתה מזעזעת. אמנם יהודים באושוויץ שרו את השיר הזה בכניסתם לתאי הגזים. אבל במדינת ישראל זה כבר הדתה. פחדנים שמפחדים מכל מה שמריח ריח יהדות. נמאסתם".

גם התגובות ברשת לא איחרו לבוא. איתמר פלישמן, צייץ: "ואוו, רק עכשיו נתקלתי בכתבה המחורפנת לגמרי על זה שחיילים שרו אני מאמין בטקס סיום קורס מכי"ם 'בצמוד לשירת התקווה', ונשבע שאף נאמר בכתבה 'איש לא ניסה לעצור את זה' החלק היותר חולה זה שבצבא הגיבו ש-'יחדדו נהלים'. כמה חושך".

תגיות:חייליםשירהאני מאמיןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה