חדשות יהדות

נשיא צהר לשעבר: "כשרות פרטית? אנשים ייכשלו בטרפות ונבלות"

מתקפה קשה על הארגון בעקבות הניסיון להקים גוף כשרות אלטרנטיבי. עוד הוסיף הרב אריאל: "המהלך שלהם סכנה לכשרות. פתיחת מסלול אחר זה אנדרלמוסיה. אסור לאכול אצל מי שלא נותן כשרות מטעם הרבנות"

  • י"ב אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא "צהר" לשעבר פתח במתקפה קשה על הארגון בעקבות הניסיון להקים גוף כשרות אלטרנטיבי לרבנות. הרב יעקב אריאל סיפר אתמול ל-ynet כי המהלך הוא "סכנה לכשרות" ומזהיר מפני "בעיה חמורה מאוד, שאנשים ייכשלו בטרפות ונבלות".  כזכור, אתמול יצא גם הרב שמואל אליהו נגד היוזמה.

הרב אריאל פרש לאחרונה לגמלאות מתפקיד רב העיר רמת גן. כיום הוא נשיא ארגון "חותם", התומך ברבנות הממלכתית ונאבק בהפרטת שירותי הדת. "למדינת ישראל יש מערך כשרות אחד לכלל ישראל - הרבנות הראשית, דרך שליחיה, רבני הערים. פתיחת מסלול אחר, שלא על דעת הרבנות הראשית, זה אנדרלמוסיה", אמר הרב אריאל. הוא טוען כי מיזמים כמו "צהר פיקוח מזון" ו"השגחה פרטית" יביאו להכשלת הציבור. "אני אומר כאן ועכשיו: אסור לאכול אצל מי שלא נותן כשרות מטעם הרבנות הראשית".

כזכור, ארגון חותם בראשו הוא עומד תקף אתמול את ניסיון אנשי צוהר לפתוח גוף כשרות נפרד. בארגון כבר הודיעו שלא ישתמשו במילה "כשר" בתעודות שלהם, אלא בציון העובדה כי יספקו לבתי העסק תעודה בה נכתב כי המקום עבר "אישור של פיקוח מזון", מה שמטיל ספק גדול לגבי הכשרות.  "מצער לראות שהתעסקותם של 'ארגון צהר' הינה בבחינת מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו", נמסר מהארגון. "אנו נתקלים היום בעוד ניסיון של צהר להחריב את היהדות הממלכתית של המדינה, ולהחליש בכל דרך את הרבנות הראשית". עוד הוסיפו: 'חשוב להבין, כשרות שאינה ממלכתית משמעותה הונאת כשרות בקנה מידה שלא היה כדוגמתו, כל גוף יוכל להדפיס תעודת כשרות ולהציע פייק כשרות תוך ניצול חוסר ההבנה של הצרכן הממוצע בנושא כשרות".

תגיות:כשרותצהרכשרות פרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה