חדשות יהדות

"הונאה בכשרות": הרבנים תוקפים את הניסיון לפתוח גוף כשרות חדש

הרב שמואל אליהו הצטרף לקריאת הרבנים שתוקפים ושוללים את הניסיון של "ארגון רבני צהר" לפתוח גוף כשרות מקביל. "כל פגיעה בבלעדיות הרבנות תגרום נזק בלתי הפיך", אמר. ארגון חותם מזהיר: "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. כל גוף יוכל להדפיס 'פייק כשרות' ולנצל את הצרכן"

  • י"א אדר התשע"ח
תמונת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)תמונת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

רבנים מרחבי הארץ מתחו הבוקר ביקורת חריפה על ההודעה של "ארגון רבני צהר", לפיה ייפתח גוף כשרות חדש שיעבוד במקביל לכשרות שמעניקה הרבנות הראשית לישראל. הארגון קיים מסיבת עיתונאים בתל אביב והציג את הרבנים החדשים במערך הכשרות הנפרד, מה שעורר לא מעט זעם בקרב רבנים מוכרים בציבור.

מספר רבנים בהם הרב שמואל אליהו, הוציאו הבוקר קריאה כנגד ההודעה של הארגון. הם סיפרו ל"ערוץ 7" כי ''הרבנות הראשית לישראל היא הגוף הציבורי אשר עליו מוטלת האחריות הגדולה של פיתוח ושמירת המערכות התורניות- הדתיות במדינת ישראל. כל פגיעה בבלעדיות של הרבנות הראשית, משמעותה, נזק בלתי הפיך למערכות הדתיות במדינה. מערכת הכשרות היא אחת המערכות החשובות המנוהלות על ידי הרבנות הראשית. אם יש רצון לשפר, כל תהליך כזה יכול לבוא אך ורק תחת סמכותה של הרבנות הראשית". עוד נאמר: "אל לנו להתפתות לקולות הנשמעים, ומבקשים להקים מערכת נפרדת, לכשרות או לתחום אחר בחיי התורה בארץ ישראל''.

לטענת הרבנים, הקמת מערכת כשרות ללא פיקוח הרבנות הוא מסוכן. ''תורת ישראל, תתחזק ותתגבר כאשר יתחברו הכל תחת המערכות של הרבנות הראשית, ומתוך השותפות יחד, נבנה ונקדם את חיי התורה במדינת ישראל''.

יש לציין כי ב"ארגון רבני צהר" כבר הודיעו שלא ישתמשו במילה "כשר" בתעודות שלהם, אלא בציון העובדה כי יספקו לבתי העסק תעודה בה נכתב כי המקום עבר "אישור של פיקוח מזון", מה שמטיל ספק גדול לגבי הכשרות.  בארגון חותם,תקפו את מערך הכשרות החדש. "מצער לראות שהתעסקותם של 'ארגון צהר' הינה בבחינת מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו", נמסר מהארגון. "אנו נתקלים היום בעוד ניסיון של צהר להחריב את היהדות הממלכתית של המדינה, ולהחליש בכל דרך את הרבנות הראשית". עוד הוסיפו: 'חשוב להבין, כשרות שאינה ממלכתית משמעותה הונאת כשרות בקנה מידה שלא היה כדוגמתו, כל גוף יוכל להדפיס תעודת כשרות ולהציע פייק כשרות תוך ניצול חוסר ההבנה של הצרכן הממוצע בנושא כשרות". בארגון קראו לציבור שלא לצרוך מוצרים שאינם תחת השגחת הרבנות הראשית. "אנו קוראים לצרוך רק מזון כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל ולא ליפול לניסיונות הונאה בכשרות".

 

 

תגיות:רבניםהונאהכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה