חדשות בארץ

חלק מהעצורים בפרשת בזק שוחררו ללא דיון. חיות לשופטים: "היזהרו בהתנהלותכם"

בעקבות חשיפת המסרונים בין השופטת לחוקר בהם תיאמו לכאורה מעצרים, נשיאת בית המשפט העליון יזמה נהלים חדשים. איריס ואור אלוביץ', מנכ"לית בזק סטלה הנדלר והבכיר עמיקם שורר שוחררו ללא דיון במסגרת תיק 4000. ארדן תקף: "השופטת והתובע סיימו את דרכם במערכת המשפט"

  • י"א אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"זהו אחד המקרים המזעזעים שנראו אי פעם ובו נחשף לעין הציבור מעשה מושחת מאין כמוהו הפוגע בזכויות האדם ברמה הגבוהה ביותר. השופטת והתובע סיימו את דרכם במערכת המשפט. צריך לשקול גם חקירה פלילית נגד הצמד הזה. ודאי שבעקבות מעשה כל כך חמור שזיהם את הליכי החקירה פרקליטות המדינה צריכה לעבור ראייה ראייה ולבחון את תיק בזק מחדש". כך אמר הבוקר השר לעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן, בראיון ב"כאן" ברשת ב', זאת בעקבות חילופי המסרונים בין השופטת לחוקר בפרשת תיק 4000.

כזכור, הבוקר התברר כי שופטת המעצרים של בית משפט השלום בתל אביב, רונית פוזננסקי-כץ, תיאמה מעצרים עם החוקר מטעם הרשות לניירות ערך בפרשת בזק (4000). על פי הפרסום בחדשות 10, שכלל צילומים של חילופי הודעות ווטסאפ בין השופטת לעו"ד ערן שחם שביט, השניים תיאמו הארכות המעצר. בעקבות הפרשה, הוחלף השופט שדן בתיק והדיון התקיים בבית המשפט השלום בפני השופט עלאא מסראווה. על פי צילום המסך, כתבה השופטת: "סבבה, לפחות הבשורות הטובות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים", תוך שהיא מכוונת לאור אלוביץ', בנו של בעל השליטה בחברת בזק שאול אלוביץ', ולעמיקם שורר - סמנכ"ל בזק. "תיראי מופתעת", כתב לה החוקר וזו השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". עוד קודם הדיון, מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ואשת בעל השליטה בחברה איריס אלוביץ', שוחררו ללא דיון. גם בנו של בעל השליטה בחברת בזק שאול אלוביץ', אור אלוביץ', ומנהל הפיתוח העסקי בחברה, עמיקם שורר, לא הובאו להארכת מעצר והם שוחררו לביתם. לפיכך, הדיון עסק רק בהארכת מעצרם של בעל השליטה בחברת בזק, שאול אלוביץ', וכן של יועצי התקשורת ניר חפץ ואלי קמיר.

בעקבות חשיפת המסרונים, נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, פנתה היום לשופטים ולרשמים במכתב שבו ביקשה: "היו זהירים בדבריכם ובהתנהלותכם. אל תיפול רוחכם. נמשיך כולנו לעשות את מלאכתנו במקצועיות ובאמונה ונמשיך לעשות כל שניתן על מנת לשמר את אמון הציבור במערכת בתי המשפט שלנו".

ארדן הוסיף ואמר: "יש פה פוטנציאל כל כך גבוה לפגיעה באמון הציבור שהעונש חייב להיות חמור ומידי ואי אפשר לחכות אפילו רגע אחד". בהמשך הוא הביע תמיכה מלאה בראש הממשלה בנימין נתניהו וסיפר כי הוא מגבה את המשטרה. "אני תומך ברה"מ ומקווה שהחקירות יסתיימו בלא כלום. הוא ראש ממשלה מצוין", אמר ארדן. "אני מגבה את המשטרה. המשטרה כגוף אינה מונעת מאינטרסים פוליטיים או מנהלת מסעות ציד. בגוף כזה יכולות להיות תקלות. כשזה קורה אני צריך להגיד את דעתי. זה לא אומר שאני פוסל את כל המערכת או שאין לי אמון במפכ"ל או במשטרה".

תגיות:שופטיםחקירהבזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה