חדשות בארץ

זהירות בדרכים – גם בפורים

לקראת פורים יוצאים הרבנים בקריאה לציבור להיזהר בכבישים גם – ובמיוחד – בחג הפורים המועד לתאונות דרכים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע..." כולנו מכירים את המנהג של שתייה מרובה בפורים. נהדר לקיים את מנהגי ישראל, אך חשוב לזכור כי פיקוח נפש גובר על כל מנהג. יש לשמור על החיים!

פורים ידוע כיום מועד לפורענות בדרכים. שיכורים מהלכים (או חלילה נוסעים) ברחובות, ילדים נושאים משלוחי מנות וכולם ממהרים לסעודת הפורים. מספר רבנים מכל הקהילות חתמו השנה על קול קורא המבקש מכל עם ישראל לשמור על הזהירות בדרכים גם ביום המיוחד הזה – ובמיוחד בו.

"בהתקרב ימי הפורים הבעל"ט", נכתב בקול הקורא, "ראינו לחזור ולהזהיר את הציבור על מצוות עשה חמורה 'ונשמרתם לנפשותיכם', להקפיד ולהיזהר אף בימים אלו בכל כללי הזהירות בדרכים, הן לנוהגים ברכב והן להולכי הרגל. וכאשר העידו בפנינו אנשי אמת ראשי איחוד הצלה הנאמנים במלאכתם אודות היקף מקרי החירום בשנים האחרונות בימי הפורים, והתברר לנו גודל הסכנה הקיימת בזה.

"הננו להודיע ברבים, כי הנוהג ברכב לאחר שקיים מצוות היום בשתייה, גם אם מועטת (וכמו שהוכח כי די במעט על מנת להסיח דעת), וכן מי שנוהג בעייפות השכיחה מאד ביום זה, הרי הוא קרוב למזיד ויש בזה משום סכנה להיות גורם לרציחה ושפיכות דמים ממש ח"ו. וכל מצוות התורה נדחו במקום פיקוח נפש, ובוודאי הדברים אמורים בזה.

"וגם ראוי להזהיר משתייה מרובה בקרב צעירים, דבר שהביא למקרים של סכנת נפשות ופגיעות קשות. וחובה על הגדולים לעמוד על המשמר, והוא מחובת שמירת הגוף והנפש.

"ויה"ר שבזכות קבלת התורה ומשפטיה באהבה כעשותו נוראות באותם הימים יפליא אתנו תשועת עולמים".

על הקול הקורא חתומים, כאמור, רבנים מכל הקהילות: הרב יצחק זילברשטיין, הרב עזריאל אוירבך, הרב יהודה סילמן, הרב שריאל רוזנברג, הרב מנחם מנדל הכהן שפרן, הרב נפתלי נוסבוים, הרב מנחם מנדל הכהן פוקס, הרב שמאי קהת גרוס הכהן, הרב ישראל ברגר, הרב אריה דביר, הרב ניסים קרליץ, הרב חיים קנייבסקי והרב שמעון בעדני.

תגיות:פוריםזהירות בדרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה