חדשות בארץ

ירידה של 10 אחוז במכירת תחפושות פורים בחנויות

איגוד לשכת המסחר חשף כי היקף המכירה עמד על 200 מיליון שקל בלבד. הסיבה העיקרית: תופעת הרכישה באינטרנט, שגרמה להאטה במכירה בחנויות

  • י' אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

השבוע יחול חג הפורים ואיתו גם העיסוק הגובר ברכישת תחפושות. יחד עם זאת, בדיקה של איגוד לשכות המסחר חושפת כי השנה יעמוד היקף מכירת התחפושות והאביזרים הנלווים בחנויות על 200 מיליון שקלים בלבד, 10 אחוז פחות מהשנה שעברה. ההערכה היא כי הסיבה המרכזית לירידה בהכנסות נובעת משתי סיבות: הראשונה והמרכזית - פתיחת השוק למכירה באינטרנט. מתברר כי אלפי אנשים בישראל מזמינים תחפושות בדרך המקוונת, מהארץ ומחו"ל. הסיבה השנייה היא התחרות ההולכת וגוברת בין הרשתות השונות והורדת המחירים בחלק מהן עשויה גם היא לתרום מעט לירידה בהכנסות.

עוד מתברר כי השוק המקומי סובל גם מכך ש-20 אחוז מהסחורה הקיימת יום בחנויות ובמחסנים הם מלאי שלא נמכר בשנה שעברה, אז גם נרשמה האטה מסוימת בקצב המכירה בחנויות. בין התחפושות הפופולריות בישראל כיום נמצאים תחפושות שוטרים (לבנים) ונסיכות (בנות).

רק בימים האחרונים החלה ועדת הרפורמות את דיוניה בכנסת לגבי הצעת חוק הסרת החסמים ביבוא אישי, שמטרתה היא לקבוע כי מוצרי צריכה המיובאים ביבוא אישי, יהיו פטורים מחובת עמידה בדרישות תקן רשמי. הוועדה המליצה כי יוכלו לייבא 30 יחידות של אותו מוצר במשלוח עד 1,000 דולר, או עד חמש יחידות של מוצר במשלוח תמורת יותר מ–1,000 דולר. גם הנושא של חג הפורים עלה בישיבה עצמה. נציג איגוד לשכות המסחר, עו"ד דן כרמלי, ייצג את הקמעונאים בדיון ואמר בין היתר: "האיגוד לא מתנגד לייבוא אישי, אך חייב להיות בסיס שווה לתחרות. הפער המשמעותי הוא במע"מ, אותו היבואן חייב לשלם. שזה מועבר לאזרח. אדם פרטי פטור ממע"מ ברכישה מקוונת עד 75 דולר. האפליה הזו כבר קיימת, והתיקון המובא כאן רק יעמיק אותה, עד למצב שגם הקמעונאים הגדולים ביותר לא יעמדו בו ויקרסו. כיום 256 אלף מועסקים מפרנסים כמיליון איש. אין כאן גם הגבלה על כמות המשלוחים שרשאים לעשות, כל עוד הכמות סבירה בכל משלוח, וייתכן שנעבור כאן ליבוא מסחרי, כתחפושת של יבוא אישי, כשכל השנה פורים".

תגיות:פוריםתחפושות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה