חדשות מדע וטכנולוגיה

תגלית מרגשת ונדירה: מדענים גילו זן של דג ש’הולך על ארבע'. צפו

צוללנים בטסמניה גילו זן חדש של דגים אדומים ונדירים ביותר שנמצאים לדבריהם בסכנת הכחדה. "אין ספק שזוהי תגלית מיוחדת במינה. יש אולי 40 דגים כאלה בכל העולם"

הדג הנדיר ש’הולך’ על ארבע הדג הנדיר ש’הולך’ על ארבע
אא

צוללנים בטסמניה גילו זן חדש של דגים אדומים ונדירים ביותר שנמצאים לדבריהם בסכנת הכחדה. ממחקר שנערך לאחרונה באתר זה עולה כי שמונה דגים כאלה בלבד נמצאו עד כה - מה שגורם למדענים להסיק כי הזן כולו לא עולה על 40 דגים סך הכל, בכל העולם. 

הזן הנדיר, המכונה גם 'דג היד האדומה' מאופיין באיברים דמויים רגליים - ארבעה במספר, ובהליכה חמקמקה במיוחד. "צוות מיוחד של שבעה צוללנים בילה במקום במשך יומיים, בחיפוש אחר הזן הנדיר הזה", אמר אחד הצוללנים. "צללנו במשך שלוש וחצי שעות ורצינו לוותר כי חשבנו שזה לא מבטיח, למרות שאחד החברים שלנו דיווח כי ראה את הדג בוודאות באזור השונית הזו".

החוקר ריק סטיוארט-סמית' מאוניברסיטת טסמניה, שנמנה על צוות הצוללנים, אמר כי "האוכלוסיה החדשה שהתגלתה צפויה להיות מבודדת מבחינה גנטית, משום שדגי היד האדומה לא בנויה לשחייה ארוכה. הם בקושי משתוללים למטה בתחתית, ולכן קשה כל כך לראות אותם זזים. תארו לעצמכם משהו שאורכו שבעה או תשעה סנטימטרים, מנסה ללכת לאורך קרקעית ים סלעית בת 1 ק"מ. זה פשוט בלתי נתפש, זה מאמץ אדיר בשבילם", אמר והוסיף: "אין ספק שזוהי תגלית מיוחדת במינה".

 

 

תגיות:תגליתמדעמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה