חדשות בארץ

הבוקר: רבבות בהלווית הגר"ש אוירבך זצ"ל. הרב יצחק יוסף: "איבדנו גאון עצום"

הלווית הרב תצא בשעה 11:00 משכונת שערי חסד בירושלים, נחשפה עדותו של אילן ישועה שהקליט את אלוביץ', וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מנבא כי נתניהו לא ימשיך בתפקידו. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

הבוקר תיערך הלווית הגר"ש הרב אוירבך זצ"ל: הלווייתו של הרב שמואל אוירבך זצ"ל תצא הבוקר בשעה 11:00 משכונת שערי חסד בירושלים. עשרות אלפים צפויים להשתתף בה. כזכור, הגר"ש, מגדולי עולם התורה, הלך לעולמו לפנות בוקר (שבת) בגיל 86, כתוצאה מדום לב. לביתו הוזעקו אמש כוחות ההצלה לאחר שנקראו על ידי תלמידי הישיבה הסמוכה. הרב פונה לבית החולים שערי צדק, שם נקבע מותו. בפתח שיעורו אמש, התייחס הרב יצחק יוסף לפטירתו ואמר: "איבדנו רב שהיה גאון עצום. השיעור הזה יהיה לעילוי נשמתו". עוד הוסיף: "הוא סיפר לי, כשהיה הולך לשיעורים של הרב, הוא זוכר את השיעור של מרן שדיבר על ספק דאורייתא, התחיל לצטט לי את כל מה שמרן אמר בשיעור, היה פלא פלאים, ציטט את כל מה שהרב אמר בשיעור. הוא זכה, הוא הספיד את מרן הראשון, בהלוויה של מרן, הוא היה ראשון המספידים".

מנכ"ל "וואלה" הקליט את אלוביץ': בחדשות 2 דווח בסוף השבוע שמנכ"ל "וואלה" אילן ישועה סיפר במהלך עדותו במשטרה כי: "אלוביץ' נראה נחמד וחייכן, אך משפחת אלוביץ' היא משפחת פשע. הייתי במצוקה אישית ומקצועית קשה בסוף 2015. פניתי לעורך הדין אייל רוזובסקי, שמלווה אותי מאז. אחר כך התחלתי לתעד את הפניות ואת הלחצים שלו ושל אשתו איריס". עוד הוא אמר: "אלוביץ' אומר שהוא רצה לעשות מ'וואלה' אתר ימני לאומי. זה שקר. היו פעמים שהיו הוראות לתקוף את נפתלי בנט. דרישות ממש לתקוף חזק את בנט. מותר היה לכתוב נגד הימין ושרי הליכוד וליברמן וכולם. רק לא נגד ביבי ושרה והבן יאיר". ישועה סיפר כי לקראת סוף 2016 החליט להתנתק ממשפחת אלוביץ'. "כדי לחשק את עצמי ולחשק את האתר – גייסתי על דעת עצמי עיתונאים עצמאיים ורציניים: יעקב אילון, אבירם אלעד ואורן נהרי. ב-2017 אלוביץ' ניסה להדיח אותי בדירקטוריון. הוא לא יכול לחשוף את הסיבה האמיתית (משפחת נתניהו). הצגתי תכנית עסקית ומקצועית ששכנעה את הדירקטוריון".

השמאל ממשיך לתקוף את נתניהו: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס בסוף השבוע לחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הפרק שנקרא בנימין נתניהו נגמר", אמר ראש הממשלה לשעבר. "הציבור לא ייבחר בו, הוא יחטוף מפלה מבישה ומביכה. ביבי מתבכיין שהפילו לנו מטוס ותיאר זאת כפגיעה בריבונות ישראל. לאחר כמה שעות יצאה הודעה מהקרמלין שזו פגיעה בריבונות סוריה בכלל. כשראש הממשלה עומד בפורום במינכן ומנפנף במזל"ט שהופל בבכיינות, האנשים בקהל רק בגלל הנימוס לא צחקו בקול רם". על העברת השגרירות לירושלים אמר: "ההכרזה האמריקנית על העברת השגרירות לירושלים הייתה דבר מצוין. חבל שזה לא קרה לפני עשרות שנים אצל נשיאים אחרים. 70 שנה אחרי שטרומן היה הראשון להכיר במדינת ישראל, זהו אירוע חשוב ומרגש לכל ישראלי. אם צריך אפשר גם להחמיא לנשיא ארצות הברית".

 

חוץ

סנטאור פולני הפיץ סרט תעמולה נאצי והושעה: מפלגת "חוק וצדק" הפולנית השעתה סנאטור שלה, זאת בעקבות העובדה ששיתף סרט תעמולה נאצי ברשת החברתית. בקרוב יוחלט אם סנאטור וולדמאר בונקובסקי יורחק לצמיתות. בסרטון שהפיץ בדף הפייסבוק שלו נכתב "איך יהודי רדף יהודי עד המוות". הסרטון הוא מעין סרט תעמולה נאצי המתאר אכזריות של שוטרים יהודים בגטו ורשה כלפי יהודים אחרים. כמו כן, הוא השמיע מספר ביטויים אנטישמיים.

ארה"ב מפעילה לחץ על צפון קוריאה: ארצות הברית הטילה סנקציות על 56 גופים עסקיים המקיימים קשרי מסחר עם קוריאה הצפונית. המטרה היא להפעיל לחץ על המדינה לרדת מתכנית הגרעין. העיצומים הופעלו על 50 כלי שיט וחברות ספנות. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ כי "אלו הסנקציות המשמעותיות ביותר" שהוטלו על המדינה במסגרת המתיחות. עוד כתב כי "אם הסנקציות לא יעבדו, נצטרך לעבור לשלב השני. הוא יכול להיות דבר קשה מאוד ויכול להיות מאוד מצער עבור העולם. אני מקווה שהסנקציות יעבדו".

פיגוע המוני בסומליה, עשרות פצועים והרוגים: 45 בני אדם נהרגו בפיגוע כפול במוגדישו. שתי מכוניות תופת התפוצצו בבירת סומליה ומי שלקח אחריות על כך היה ארגון הטרור א-שבאב. 36 אנשים נוספים נפצעו. ארגון הטרור הודיע כי חמישה מאנשיו נהרגו, שניים מהם הנהגים.

 

מזג האוויר

היום: ירידה בטמפרטורות. הרוחות יתחזקו וייתכן אובך. בצפון ובמרכז ייתכן גשם קל.

שני: גשמים מקומיים ברוב חלקי הארץ, ייתכנו גם סופות רעמים. בדרום ייתכן אובך.

שלישי: מעונן חלקי, עד הצהריים צפוי גשם בצפון ובמרכז. ייתכנו סופות רעמים.

רביעי: מעונן חלקית, עם עלייה קלה בטמפרטורות.

תגיות:לוויהפטירההרב שמואל אוירבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה