חדשות בעולם

חומר נפץ בבובה: פרטים חדשים על סיכול הפיגוע במטוס, על ידי המודיעין הישראלי

מידע המודיעיני שקיבלו הוביל את אנשי הביטחון האוסטרליים לעצור את גורמי הטרור המעורבים בפרשה, שרק בחקירתם התגלה כמה גבוה הרצון שלהם להוציא את הפיגוע המתועב לפועל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרטים נוספים בפרשת הפיגוע במטוס, שסוכל על ידי המודיעין הישראלי: כעת מתברר ששני המחבלים שהתכוונו לבצע את הפיגוע האווירי בשם ארגון הטרור דאעש - התכוונו לעשות בעיות כבר בעלייה למטוס, אך ויתרו על הרעיון משום שהמטען היה כבד מהרגיל.

הותר לפרסום כי יחידת 8200 של המודיעין הישראלי, הצליחה לסכל את הפיגוע בזכות מידע מודיעיני סודי שהעבירה לאוסטרליה, רגע לפני שהמחבלים עלו למטוס וביצעו את זממם. המידע המודיעיני שקיבלו הוביל את אנשי הביטחון האוסטרליים לעצור את גורמי הטרור המעורבים בפרשה, שרק בחקירתם התגלה כמה גבוה הרצון שלהם להוציא את הפיגוע המתועב לפועל. 

פרטים חדשים שעולים כעת שופכים אור על הראש המעוות והמטורף שעומד מאחורי התכנון: את הברחת חומרי הנפץ למטוס התכוונו שני האחים המחבלים מהמוצא הלבנוני, לבצע באמצעות הסלקות בחפצים תמימים כמו בובות בארבי ומטחנת בשר, זאת כדי שלא לעורר את חשדם של אנשי שיקוף המזוודות. בחקירתם סיפרו השניים כי מי שהנחה אותם לבנות לבסוף מטען חבלה כימי, הוא בכיר בדאעש שאף הסביר להם שמטען כזה, שישחרר גז רעיל במקום ציבורי - יהיה בעל השפעה גדולה הרבה יותר מחומר נפץ רגיל. 

לטענת חוקרי המשטרה, במזוודות של המחבלים נמצאו רכיבים כימיים להכנת פצצה שכזו, אך למרבה המזל - השניים עסקו בניסויים וטרם הגיעו לשלב היישומי של הכנת הפצצה, אך משטרת אוסטרליה אומרת כעת כי בכל מקרה השניים לא היו מצליחים להבריח את חומר הנפץ למטוס. 

מעצרם של השניים הוארך, והם יישפטו בקרוב באשמת תכנון של פיגוע טרור. 

תגיות:אוסטרליהמודיעיןישראלפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה