חדשות בעולם

הדו"ח שהפתיע: באיזו מדינה ישנה ירידה בתופעת הכחשת השואה?

הקונגרס היהודי דורש הסברים בעקבות ממצאים חדשים שחושפים: עליה משמעותית של תופעת הכחשת השואה ברשת בינואר 2018. ההפתעה: ירידה בתופעה גרמניה לעומת עלייה בפולין, שוויץ וסרביה. הקצב: 660 פוסטים ניאו-נאצים ביום

  • ז' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דו"ח שחיבר הקונגרס היהודי העולמי חושף עלייה משמעותית בתופעות הכחשת השואה ברשת ובשימוש בסמלים אנטישמיים. העליה היא נכונה לינואר 2018, ביחס לתקופה המקבילה שנתיים קודם לכן. הדו"ח מבוסס על מחקר שערך הקונגרס היהודי העולמי לקראת יום הזיכרון הבינ"ל לשואה. ממנו עולה כי במהלך תקופה זו חלה עלייה של 30 אחוז בשימוש בסממנים אנטישמיים ברשתות החברתיות, זאת במקביל לעלייה כפולה במספר ה"שיחות" העוסקות בהכחשת השואה.

הדו"ח המלא, שפורסם ב"ישראל היום", בחן את מימדי התופעה בתקופה שבין ה-1 ל-24 לינואר, במרחבים ברשת הקשורים במפורש להכחשת השואה. מדובר בתקופה בעלת חשיבות רבה, משום שמדובר בימים שלפני יום הזיכרון הבינ"ל לשואה החל ב-27 בינואר. מהדוח עולה כי תדירות פרסומם של תכנים אנטישמיים בין 2016 ל -2018 אינה זהה לגמרי בין כל הרשתות. שבטוויטר ובפלטפורמות הבלוג השונות חלה עלייה במסרים אנטישמיים, דווקא בפייסבוק, באינסטגרם וביוטיוב, חלה ירידה. באותה תקופה נעשה שימוש בסמלים ניאו-נאציים ואנטישמיים בכ-550 פוסטים ליום בממוצע, קצב של 23 פוסטים לשעה. ב-108 פוסטים ליום בממוצע הופיעו תכנים של הכחשת השואה, קצב של 4.5 פוסטים לשעה. במהלך תקופה זו הופיעו סמלים הקשורים לשואה או לשלטונו של היטלר ב-13,200 פוסטים בסך הכל. ב-2600 מהם הופיעו תכנים של השכחת השואה כשנטען כי היהודים מגזימים בהיקפה ובמספר הקורבנות שנספו.

עוד על פי הדו"ח, בגרמניה השימוש בסמלים ניאו-נאציים נמצא בירידה משמעותית בהשוואה לשנת 2016, אך עליה נרשמה בבפולין, שוויץ וסרביה. בכתבה נטען כי בתגובה לממצאים דורש הקונגרס היהודי העולמי מחברות המדיה החברתית לאכוף כללים נגד דברי שנאה ברשת. הקונגרס קורא לממשלות להפעיל רגולציה כדי לצמצם את התופעה.

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, מסר בתגובה: "קל להאמין כי האנטישמיות ברשת שמורה רק לגורמים שוליים, אבל היקפה האמיתי של התופעה הוא מפחיד. כיום, לא צריך ללכת רחוק כדי למצוא שנאה כזאת – היא חשופה לכולם באתרים בהם אנחנו משתמשים הכי הרבה – פייסבוק, טוויטר ויוטיוב. על החברות הללו מוטלת החובה לנהוג באחריות תאגידית מוסרית ולציית להגבלות שלהן עצמן על פרסום דברי שנאה. אנו קוראים לממשלות להקפיד על הסדרת נושא זה, על מנת לבלום את התפשטות תופעת האנטישמיות ברשת ולהפוך את המרחב הדיגיטלי למקום בטוח יותר לכולם. זוהי אחריותן של החברות לנטר באופן קבוע את דברי השנאה, ללמד את המשתמשים ולוודא כי הם מבינים את ההשלכות שבהפרת הכללים ולקרוא לאנטישמיות בשמה המפורש, בלי לחשוש מביקורת או נזיפה".

תגיות:הכחשת השואהקונגרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה