פוריות

מחקר חדש ומדאיג: יש קשר בין פגיעה בפוריות לצריכת משקאות מתוקים ומוגזים

אם עד היום דאגנו מהם רק משום שהם עלולים לפגוע בבריאות השן או לגרום לעלייה במשקל, הרי שמחקר חדש שופך אור חדש על השפעתם של משקאות מוגזים על גופנו, וקובע כי הדבר עשוי לפגוע גם בפוריות שלנו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם עד היום דאגנו מהם רק משום שהם עלולים לפגוע בבריאות השן או לגרום לעלייה במשקל, הרי שמחקר חדש שופך אור חדש על השפעתם של משקאות מוגזים על גופנו, וקובע כי הדבר עשוי לפגוע גם בפוריות שלנו. 

את המחקר מפרסמים בימים אלו חוקרים מאוניברסיטת בוסטון שבארה"ב, שבדקו באמצעות שאלונים קרוב ל-4,000 נשים בין הגילאים 21-45 ובו הם קובעים כי שתיית משקאות מוגזים וממותקים אחת ליום, מורידה בכ-20% את הסיכוי של נשיםפוריות להיכנס להריון. 

את הקביעה המדאיגה ביססו החוקרים על סמך ניתוח נתונים שעלו מסגנון חייהם של משתתפות המחקר, והגיעו למסקנה כי נשים ששותות משקאות ממותקים ומוגזים מדי יום ביומו, מפחיתות את הסיכוי שלהן להיקלט להריון בכ-25 אחוזים. תחת הקטגוריה של משקאות אלו נמצאים גם כל משקאות האנרגיה למיניהם והמשקאות הדיאטטיים. 

לעומת זאת, המחקר לא מצא את אותו הקשר במשקאות טבעיים סחוטים או בסודה רגילה. "אחרי שנטרלנו 'גורמים מתערבים' כמו קפאין, אלכוהול ועישון - מצאנו שיש קשר חיובי ועקבי בין צריכת משקאות ממותקים ומוגזים לבין פגיעה בפוריות - אצל נשים וגברים כאחד", מסבירה פרופ' אליזבט הטץ' - חוקרת בתחום האפידמיולוגיה באוניברסיטת בוסטון. 

לדבריה מצטרף גם מומחה הפוריות הישראלי שלמה משיח, שאומר כי מחקר זהה נערך לאחרונה גם ב'שיבא' - על ידי ד"ר רונית מכטינגר ופרופ' ראול אורביטו, וגם שם התקבלו תוצאות זהות. "בני זוג שמנסים להרות, אני ממליץ להם להפחית משמעותית את צריכת המשקאות הללו, דבר שיתרום גם לבריאותם הכללית", הוא מסכם. 

תגיות:הריוןפוריותמשקאותסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה