חדשות בארץ

העדות של פילבר במשטרה נחשפת: "הייתי שבוי, מבין שניצלו אותי"

מנכ"ל משרד התקשרת סיפר למקורביו מה אמר בחקירה: "לא ציפיתי לקבל תפקיד אחרי הבחירות, הסביבה שלי הזהירה אותי אבל חלמתי להיות מנכ"ל במשרד של ביבי". מקורביו: "עמד מול החוקרים ובכה, אמר שהוא נולד מחדש". רוה"מ: "לא היה ולא נברא"

  • ז' אדר התשע"ח
שלמה פילבר (צילום: פלאש 90)שלמה פילבר (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר אמר במהלך עדותו במשטרה כי היה "שבוי" במסגרת תפקידו, וכי הוא "מבין שניצלו אותו". הדברים שסיפר פילבר למקורביו נחשפו בחדשות 2, ומהם עולה כי הוא טוען שהופעלו עליו לחצים גדולים. במסגרת תיק 4000 אותו חוקרת המשטרה, נשאל פילבר שהפך לעד מדינה לגבי התפקיד הנוכחי אותו קיבל אחרי הבחירות. "אחרי הבחירות לא ציפיתי לקבל תפקיד, ביבי הציע לי להיות מנכ"ל משרד התקשורת. הסביבה שלי הזהירה אותי, אמרו לי 'אל תיקח את התפקיד', אבל בשבילי זו הייתה הגשמת חלום להיות מנכ"ל במשרד של ביבי, ראיתי בזה ייעוד", אמר. "בהתחלה האמנתי שביבי מעריך אותי ולכן הביא אותי לתפקיד, היום אני מבין שהביאו אותי כדי להיות פיון במשחק, שייעדו אותי לזה, הייתי שבוי". פילבר הוסיף ואמר כי "היום אני מבין שניצלו אותי. באתי לעבוד באמונה, מצאתי את עצמי בצבת של לחצים שגרמו לי לדחק גדול מאוד. אני לא יזמתי את כל זה, אני מבין שזה תוכנן עוד לפני המינוי שלי ולכן נכשלתי. היום אני מבין שהייתי כלי משחק, רציתי להיות מנכ"ל מקצועי".

מקורביו של פילבר, שעד שלשום כלל לא חשב כי יהיה עד מדינה בפרשה, סיפרו כי "החוקרים אמרו לו 'אנשים סביבך התעשרו, אלוביץ' עשה מיליונים, קמיר קיבל שכר טרחה מטורף, חפץ עשה עסקים בכל העולם, אתה האידיוט היחידי. פקיד ממשלתי מושעה מקבל חצי מהשכר. החוקרים הבהירו לו שמזה הוא לא יתאושש. הוא נשבר, הוא הרגיש שאין לו כוחות יותר להתמודד". 

פילבר היה בעברו בכיר במועצת יש"ע שעבר לשרת כראש לשכת ראש הממשלה נתניהו. בבחירות 2015 הוא ניהל את הקמפיין והיה אחראי על "רעיון המסרונים" שסייע להשיג את הניצחון לליכוד. פילבר מונה למנכ"ל משרד התקשורת, אחרי שניר חפץ סירב לתפקיד. על פי הדיווח בחדשות, החשד היה כי המנכ"ל החדש את המדיניות שכללה הטבות לבזק, ואף הגן עליה בפומבי.

"הוא עמד מול מול החוקרים ובכה", הוסיפו לגבי החתימה על הסכם עד המדינה. "הוא אמר שהוא מרגיש שהוא נולד מחדש, שהוא מבין שמהצעד שעשה אין דרך חזרה". הוא עשה את זה בלב כבד. הוא אמר לנו שהדבר האחרון שהוא רוצה זה לפגוע בנתניהו אבל החוקרים שמו לו מראה, הוא הבין שאין לו אפשרות אחרת. צריך לזכור שלו לא יצא כלום מהפעולות שהוא ביצע".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "לא היה ולא נברא".

אגב, בית המשפט האריך אתמול את מעצרו של פילבר ב-15 ימים נוספים. הארכת המעצר אושרה לאחר שלפני יומיים חתם על הסכם עד המדינה.

תגיות:משטרהשלמה פילבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה