חדשות בארץ

בניגוד לתחזיות: הרכבת המהירה לירושלים תופעל רק בעוד כחצי שנה

היום (ד') הודיעה רכבת ישראל כי בשל בעיות אישורים תדחה מועד הפעלת הרכבת המהירה מת"א לירושלים בכ-6 חודשים נוספים, זאת בניגוד להערכה כי הרכבת תחל את פעילותה כבר בסוף חודש מרץ

  • ו' אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

היום (ד') הודיעה רכבת ישראל לבורסה כי בשל בעיות אישורים תדחה מועד הפעלת הרכבת המהירה מת"א לירושלים בכ-6 חודשים נוספים, זאת בניגוד להערכה כי הרכבת תחל את פעילותה כבר בסוף חודש מרץ: "בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים", כך אמר השר כץ לפני מספר חודשים.

היום (ד') הודיעה רכבת ישראל לבורסה כי בשל בעיות אישורים תדחה מועד הפעלת הרכבת המהירה מת"א לירושלים בכ-6 חודשים נוספים: "החברה מדווחת כי נכון למועד זה, טרם התקבלו כל האישורים הרגולטורים הנדרשים לצורך הפעלת הקו לשימוש מסחרי לנוסעים כמפורט בדוח התקופתי", נכתב. "לפיכך, להערכת החברה, הפעלה כאמור צפויה להידחות בכ-6 חודשים וזאת בכפוף לקבלת כל האישורים כאמור".

עוד נכתב בהודעה כי ייתכנו דחיות נוספות במועד הפעלת הקו: "הערכות אלו עשויות שלא להתממש, כולן או חלקן, או להתממש באופן שונה מהותית מכפי שנצפה", ולאחר מכן פורטו של הסיבות האפשריות שעלולות להשפיע על הפעלת הקו.

באמצעות קו הרכבת החדש תתאפשר הנסיעה לנוסעים מתל אביב לירושלים בכ-28 דקות.

הקו כולל מסילה כפולה שאורכה 56 קילומטרים, העוברת דרך נמל התעופה בן גוריון, מודיעין, שער הגיא וירושלים. על פי התכנון, הרכבת תבצע כ-4 מיליון נסיעות בשנה הראשונה בה תופעל, ועלותה  נאמדת ב-7 מיליארד שקלים.

בדו"ח מבקר המדינה נכתב: "על אף שמשרדי האוצר והתחבורה וחברת הבקרה צופים עיכובים בלוחות הזמנים שהציבה חברת הרכבת להשלמת הפרויקט, לא נערכו דיונים שעניינם היתכנות האיחור, הדרכים למזעורו והשלכותיו. השלכות העיכובים למשק עשויות להיות רבות, הן מבחינה כספית והן מבחינת השירות לציבור".

תגיות:ירושליםהרכבת המהירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה