חדשות בעולם

מלחמת הקריקטורות: ישראל מקימה תערוכה שחושפת את איראן

הקריקטורות שהציגו האיראנים בגנות ישראל זוכים לתגובה: הפרלמנט האירופי אמנם סירב לבקשת אמנים ישראלים להציג תערוכה שמציגה את "הפרצוף האמיתי" של איראן, אך אלה יקיימו אותה סמוך לבניינו בבריסל

  • ו' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קריקטורות שהציגו אמנים מאיראן בשנים האחרונות כנגד ישראל כבר לא עוברים בשתיקה, לפחות בכל מה שקשור לאמנים הישראלים. קבוצה של אמני קריקטורה יציגו היום (רביעי) תערוכה שתתקיים סמוך לפרלמנט האירופי בבריסל, בו יוצג "הפרצוף האמיתי" של השלטון האיראני שפוגע בזכויות אדם. התערוכה הייתה אמורה להתקיים בפרלמנט עצמו, בקשה שהוגשה על ידי חבר הכנסת יאיר לפיד, אך שם הודיעו לפני מספר ימים על ביטולה בשל טענה כי היא "שנויה במחלוקת". התערוכה תוצג בכל זאת בבריסל, כל זאת ביוזמת הוועד היהודי-אמריקני יחד עםThe Israeli Cartoon Project . היא תציג 20 קריקטורות בסך הכל.

רשימת האמנים שיוצאת בגלוי נגד המשטר האיראני מוכרת וידועה. ברשימה מופיעים בין היתר שי צ'רקה ואורי פינק. התערוכה מתמקדת בהפרות זכויות אדם באיראן כמו רמיסת זכויות נשים, הוצאות להורג של פעילים פוליטיים, הוצאות להורג של קטינים ועוד. לפיד מסר בתגובה: "ההחלטה של האיחוד האירופי לפסול את תערוכת הקריקטורות הופכת את האיחוד האירופי בעצמו לקריקטורה. הם כשלו בהבחנה בין הרוצחים לנרצחים, בין קורבנות הטרור למחבלים. התערוכה הזו תוצג במועדה, בבריסל, כדי להזכיר לעולם את האמת הפשוטה: איראן היא דיקטטורת טרור איסלאמית שמאמינה בדם".

צ'רקה אמר: "אני חושב שאם האיראנים ישתחררו מעול השלטון שלהם, לא רק שנרוויח את הסרת האיום הישיר עלינו, על ישראל, אלא שהעולם המוסלמי כולו יקבל הזדמנות לעבור פאזה ולבנות לעצמו עתיד טוב יותר".

תגיות:איראןיהודיםקריקטוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה