המכתב שלא יישלח לעולם

עם ישראל, תדעו: הנשק מול היצר הרע הוא רק חשבון נפש

מי שיעשה חשבון נפש כל יום, החיים שלו ישתנו לגמרי. זה המפתח לכל. לאמונה, לאהבת ה', לשמחה, להתקדמות אמתית. המכתב שלעולם לא יישלח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לעם ישראל היקר...

רציתי לשתף אתכם בהרגשה שלי. אני רואה הרבה אנשים טובים, עובדי ה', שמדברים הרבה על עבודת ה', אמונה וכו', ותמיד נחמץ לי הלב. כי תכל'ס, כמה אנשים אתם מכירים שבאמת חיים את מה שהם אומרים? שבאמת מאמינים בה', ואף פעם לא כועסים או עצובים? כמה אנשים באמת מתקדמים כל הזמן בעבודת ה'? רוב האנשים שאני מכיר, פשוט זורמים עם החיים שלהם בלי באמת להתקדם.

למה זה קורה? התשובה פשוטה מאד – יש יצר הרע. והתפקיד שלו זה לדאוג להוריד את האדם כמה שיותר. איך מתמודדים אתו? – חשבון נפש! בלי שבן אדם יושב כל יום לפחות חצי שעה ובוחר לו מטרה לעבוד עליה, הוא לא יתקדם. חייבים לשבת כל יום ולחשוב, איך אני אגיע למטרה שאני רוצה להגיע אליה. מה חוסם אותי, ואיך אני יכול להוריד את החסימה. לבדוק האם אני באמת מאמין במה שאני עושה, או שיש לי כל מיני שאלות שאני צריך להתמודד איתן.

מי שיעשה חשבון נפש כל יום, החיים שלו ישתנו לגמרי. זה המפתח לכל. לאמונה, לאהבת ה', לשמחה, להתקדמות אמתית. כל הצדיקים דברו על זה. ה"מסילת ישרים" מביא את חשבון הנפש כבר בעבודת הזהירות.

צריך להבין, שהיצר הוא לא טיפש. הוא כל הזמן עושה "חשבון נפש" איך להפיל אותנו. לכן אחד הדברים הכי קשים (יכול להיות שהכי קשה) זה הנושא הזה, שהוא לא נותן לנו לעשות חשבון נפש. הוא יודע שברגע שנכבוש את הנקודה הזאת, אז זהו – בעזרתו יתברך נצחנו במלחמה. הנשק הכי טוב של היצר זה לגרום לנו לא לחשוב. לכן כל מי שייקח על עצמו את העבודה הזאת, צריך להיות מוכן לכך שזה לא הולך להיות קל. הרבה מאוד קשיים יכולים לצוץ בדרך. לי אישית היו הרבה מאוד אכזבות – שחשבתי שהנה אני מתקדם, ופתאום גיליתי שאני הרבה מאחור. כמעט שכבר לא האמנתי שאפשר באמת להתקדם.

יש הרבה שיטות איך לעשות את העבודה הזאת. בגדול, צריך לפנות זמן באמצע היום, לפחות חצי שעה (אפשר בהתחלה גם פחות, ולאט לאט להוסיף), להציף את כל הדברים שאני רוצה לתקן בעצמי, ולבחור בדבר הכי חשוב (המדד בהתחלה הוא בעיקר דברים שנוגעים בהלכה, או שמזיקים לאחרים). אם למשל אני רוצה לעבוד על הכוונה בתפילה, אז אני צריך לראות קודם כל מה מפריע לי לכוון בתפילה. יכול להיות שזה בגלל שאני לא מאמין שיש באמת מישהו שמקשיב לי לכל מילה שיוצאת מפה שלי. יכול להיות שזה בגלל סיבה טכנית, שאני "נוחת" באמצע היום ישר לתפילה, וקשה להתרכז פתאום במילים. אחרי שאני רואה מה מפריע לי, אני בודק איך אני יכול לפתור את הבעיה. לפעמים אני מצליח לעשות את זה לבד, ולפעמים אני צריך עזרה מבחוץ, מישהו להתייעץ אתו. אחרי שאני מסיים עם העבודה על התפילה, אני עובר לנושא הבא שאותו אני רוצה לתקן.

העבודה הזאת, היא העבודה הכי מתוקה שיש. לוקח זמן עד שרואים באמת התקדמות, ובאמת לאט לאט לומדים איך לעשות את זה בצורה טובה יותר. אבל בסוף יש כזאת מתיקות, אחרי שאני רואה שבאמת התקדמתי בעבודה.

שלכם – בן של מלך.

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:המכתב שלא יישלח לעולםעם ישראלהיצר הרע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה