חדשות בארץ

לאחר שבוע בלבד: נווט ה-F16 שנפצע חזר לטייסת

רב סרן א', שנפגע מפגעת טילי הנ"מ הסורים, חזר. מי שישב לצדו בטיסה הראשונה הוא מפקד חיל האוויר, שאמור לקבל היום את ממצאי התחקיר. בצה"ל ממשיכים לגבות את הטייס והנווט

  • ה' אדר התשע"ח
רס"ן א' עם מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין. טיסה מיוחדת (צילום: דובר צה"ל)רס"ן א' עם מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין. טיסה מיוחדת (צילום: דובר צה"ל)
אא

רב סרן א', הנווט שנפגע בסוף השבוע שעבר מפגיעת טילי הנ"מ הסורים, חזר אתמול (שני) לטייסת, כך אישר דובר צה"ל. מי שישב לצדו בטיסה הוא מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין. בסוף השבוע שעבר חדר מל"ט איראני מסוריה לשטח ישראל. מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות בסוריה, שהחזירו אש בעקבותיה נטשו טייס ונווט את המטוס ה-F16 שלהם מעל עמק יזרעאל. הטייס נפצע באורח קשה והנווט באורח קל. בהמשך הוא שוחרר לביתו, כשהטייס נזקק לעוד מספר ימי התאוששות ואתמול שוחרר מבית החולים. 

מהתחקיר הראשוני שנערך בחיל האוויר עלה כי המטוס שהה במרחב האווירי של ישראל בזמן שנפגע. הם ציינו כי התקיפה נגד מטוסי חיל האוויר היא בבחינת "שינוי מהותי של חוקי המשחק". כזכור, בספטמבר 2014 יורט מטוס סוחוי-24 סורי על ידי סוללת פטריוט רק לאחר שחדר למרחב האווירי הישראלי, ולא להפך. היום אמור צוות חיל האוויר להגיש את ממצאי התחקיר לנורקין, על מנת לבחון מקרוב את תהליך קבלת ההחלטות של הטייס. ראש מטה חיל האוויר, תא"ל תומר בר כבר אמר כי: "מתקפת צה"ל בסוריה הייתה הרחבה ביותר נגד מערך ההגנה האווירית הסורי מאז מלחמת לבנון הראשונה. לראשונה כלי איראני חוצה לתחומי ישראל, מוטס על ידי איראנים. זה כלי טיס מאתגר דל חתימה". עוד העריך, כי המטוס הישראלי אכן נפגע מטילים כשהוא בשטח ישראל. "לא היה מקרה כזה מאז שלום הגליל", אמר והוסיף: "אני משבח את הצוותים על מילוי המשימה. הם ביצעו את המשימה בנחישות ראויה לציון. הסברה המובילה שהם נפגעו מטיל קרקע-אוויר. אין לנו הגנה הרמטית לכל מטוס. זו תהיה טעות לחשוב שיש לנו הגנה הרמטית".

למרות דיווחים שונים בחו"ל, השניים זכו לתמיכה מצה"ל. "מהרגע שבו הבנת שאתה צריך לנטוש את המטוס קיבלת את ההחלטה הנכונה ובכך הצלת את חיי הנווט, רב-סרן א', ואת חייך שלך", אמר מפקד חיל האוויר נורקין בביקור בבית החולים רמב"ם בחיפה בזמן אשפוזו של הטייס, רב-סרן ע'.

תגיות:נווטטייסתפציעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה