חדשות בארץ

משרד התרבות יפסיק את התמיכה בתיאטרון "אל-מידאן"

התיאטרון, שהעלה את ההצגה "הזמן המקביל" המבוססת על סיפורו של המחבל שהיה מעורב ברצח החייל משה תמם ועורר סערה, קיבל הקצבה של 1.1 מיליון שקל לשנה. בהחלטה נכתב: "לא מובן כיצד לא קיים פעילות תיאטרלית אך הוציא הוצאות פרסום ושיווק"

  • ד' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד התרבות יפסיק לתמוך בתיאטרון אל-מידאן בעקבות התנהלות בלתי תקינה. ב"רשת ב'" פורסם הבוקר כי ועדת התמיכות במשרד החליטה לדחות את בקשת התמיכה של התיאטרון לשנת 2017. משרד התרבות לא העביר כספים כבר מיולי 2015, כך שגם התמיכה לשנת 2016 לא הועברה, אך כעת נראה כי הדבר עשוי להשפיע על עתידו של התיאטרון, שבעבר הייתה מחלוקת לגבי התכנים שהוא מציג.

"אל-מידאן" עורר מחלוקת כשבאותה תקופה עלתה בו ההצגה "הזמן המקביל", המבוססת על סיפורו של המחבל שהיה מעורב ברצח החייל משה תמם, מה שהוביל למחאה של המשפחה. בעקבות כך, החלה הבדיקה על הנעשה במקום. התיאטרון אתר לבג"ץ, וההחלטה מגיעה במסגרת העתירה. סכום התמיכה השנתי עמד על 1.1 מיליון שקל. לטענת משרד התרבות, הסיבה היא "התנהלות לא תקינה" ולאו דווקא בגלל התכנים המוצגים בו.

הוועדה קבעה כי שהתאטרון לא עמד בתנאי הסף לקבלת התמיכות. שם טוענים כי בשנת 2016 הוא קיים חמש הרצות של הצגות או הפקות, בעוד שהיה עליו לקיים לפחות מאה כאלה. הוועדה כתבה בהחלטתה: "לא מובן כיצד התיאטרון לא קיים פעילות תיאטרלית נתמכת בשנת 2016 - אך הוציא הוצאות פרסום ושיווק". ח"כ איימן עודה מסר: "משרד האנטי תרבות ממשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לפגוע ביצירה מקורית ערבית במדינה. לאחר שסימנו את תיאטרון אל-מידאן, ומנעו ממנו תקציבים וכל אפשרות לפעול בצורה תקינה, המשרד מנצל את הבור שהוא עצמו יצר בתקציב התיאטרון, כתירוץ להמשך התעמרות בו ולגזילת התקציבים שמגיעים לתיאטרון בפרט ולציבור הערבי ככלל".

במשרד התרבות והספורט אמרו כי: "ועדת התמיכות של משרד התרבות והספורט היא ועדה סטטורית הפועלת מכוח החוק, ומורכבת מהיועצים המשפטיים, החשבים ואנשי המקצוע המופקדים על הנושא. הוועדה בחנה בצורה יסודית את נתוני התיאטרון, איפשרה להנהלתו, לפנים משורת הדין, להגיש נתונים משלימים פעם אחר פעם ומצאה שהוא לא עומד בתנאי הסף לקבלת התמיכה. החלטת הוועדה המנומקת והמפורטת הועברה לבית המשפט".

תגיות:משרד התרבותתיאטרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה