חדשות בעולם

מדוע זועמים התלמידים ששרדו את הטבח בפלורידה על טראמפ?

עשרות תלמידים שהצליחו להימלט מזירת הטבח הנוראי בתיכון בפלורידה, כועסים כעת על נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על שלא לקח אחריות ותחת זאת האשים את ה-FBI באומרו שלא נעשו מספיק מאמצים למנוע את הרצח הנתעב שבו קיפחו את חייהם 17 בני אדם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עשרות תלמידים שהצליחו להימלט מזירת הטבח הנוראי בתיכון בפלורידה, כועסים כעת על נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על שלא לקח אחריות ותחת זאת האשים את ה-FBI באומרו שלא נעשו מספיק מאמצים למנוע את הרצח הנתעב שבו קיפחו את חייהם 17 בני אדם. 

לדבריהם, תגובתו של טראמפ לטבח הייתה 'לא במקום' ויצרה פילוג שלא לצורך. "איך אתה מעז? אתה הנשיא. אתה אמור לאחד את המדינה ולא לפלג אותנו", כך אמר אחד תלמיד בן 17 בשם דיוויד הוג, מתיכון 'מרג'ורי סטונמן דאגלס' שבדרום פלורידה. התלמידים אף מאשימים את טראמפ בכך שבין עשרות הציוצים שדאג לפרסם אתמול ברשתות החברתיות, לא הוזכרה אף מילה על הטבח בבית הספר. 

הסערה קמה אתמול (א') לאחר שטראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו אישום כלפי הדמוקרטים, שלטענתו טעו בזה שלא קידמו שום חקיקה להגבלת מכירת נשק במדינה. במתקפה שלו, טראמפ גם לא חס על ה-FBI ואמר כי הוא עשה הכל כדי "לפספס את הסימנים המוקדמים" שהיו שם והצביעו על חוסר הכשירות החברתית של ניקולס קרוז, שגבלה בסכנה ואלימות של ממש כלפי הציבור. 

 

נורה אדומה גדולה הייתה צריכה להידלק איפשהו בדרך

אולם למרות הכעס כלפיו, ככל שהחקירה מתקדמת, כך הולכים ונחשפים עוד ועוד פרטים מזעזעים על המחדל של ה-FBI בפרשה - מה שמצדיק את כעסו של טראמפ. על פי גורמים בטחוניים, כבר ב-5 לינואר קיבל ה-FBI דיווח מדויק על כך שקרוז מתכוון לבצע פיגוע ירי, אך לא טרח לבדוק אותו לעומק. מי שדיווח על כך בשיחה לבולשת היה אדם שהעדיף להישאר אנונימי, וסיפק מידע רב על הנשק שקרוז החזיק ברשותו. "ההתנהגות שלו לא יציבה, והוא מפרסם הרבה פוסטים במדיה החברתית על זה שהוא רוצה להרוג אנשים", אמר המודיע. 

הטענות כלפי מי שמעורב בדיווח הן שהם היו צריכים לבדוק את המידע שקיבלו ולהעביר את הנתונים החשובים הללו למשרד הבולשת המקומי במיאמי, אלא שזה מעולם לא קרה. 

נורה אדומה גדולה הייתה צריכה להידלק איפשהו בדרך, היות והיורה היה מוכר למשטרה המקומית - שהוזעקה לביתו לפחות 35 פעמים במהלך שבע השנים האחרונות. לאחר הטבח שבו קיפחו את חייהם 17 בני אדם (וביניהם שישה יהודים), הביע ראש ה-FBI כריסטופר ריי את תנחומיו למשפחות והודיע כי החקירה נמשכת וימוצה הדין עם היורה, אך נדמה שעבור משפחות הנרצחים - זה כבר מאוחר מדי. 

תגיות:טבחפלורידהדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה