חדשות בארץ

הישג לישראל: ניסוי מוצלח במערכת החדשה "חץ 3"

אחרי שתי דחיות בחודשיים האחרונים, בוצע לפנות בוקר ניסוי בשיתוף משרד הביטחון והסוכנות האמריקאית להגנה מטילים. בניגוד ל"חץ 2", הוא אינו מכיל חומר נפץ אך מסוגל ליירט טילים מאות קילומטרים מחוץ לאטמוספירה: "עוד השנה נקיים באלסקה יירוט מלא"

  • ד' אדר התשע"ח
ניסוי במערכת חץ 3 (צילום ארכיון: משרד הביטחון)ניסוי במערכת חץ 3 (צילום ארכיון: משרד הביטחון)
אא

משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ביצעו לפנות בוקר ניסוי טיסה מוצלח של מערכת "חץ 3". המערכת מיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. על פי ההודעה של משרד הביטחון: "מיירט חץ 3 שוגר וביצע את משימתו". כזכור, בחודשיים האחרונים בוטלו שני ניסויים במערכת ברגע האחרון, זאת בשל אי עמידה בתנאי הבטיחות. הניסוי החל בשעה 02:30 לפנות בוקר, ומי שעמדו בראש הניסוי הם מנהלת "חומה" במפא"ת (מינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) במשרד הביטחון, בשיתוף ה-MDA האמריקני. השתיים מפתחות יחד את מערכת הנשק המתקדמת והשיגור בוצע משדה הניסויים במרכז הארץ.

המערכת מסוגלת ליירט טילים בחלל מאות קילומטרים מחוץ לאטמוספירה וההערכה היא שהיא מסוגלת ליירט גם לוויינים, נשק שאין לרוב המדינות בעולם. בניגוד ל"חץ 2", ב"חץ 3" אין חומר נפץ, ומה שמשמש ליירוט המטרה הוא האנרגיה הקינטית.

ראש מנהלת "חומה" במשרד הביטחון משה פתאל, אמר: "הניסוי המוצלח מאפשר לנו לקיים עוד השנה באלסקה ניסוי יירוט מלא, אל מול מטרה אמיתית שמדמה טילים בליסטיים כמו שיש לאיראנים. זה דבר שלא ניתן לעשות במרחב שלנו מטעמי בטיחות". בועז לוי, סמנכ"ל וראש חטיבת הטילים והחלל בתעשייה האווירית, הוסיף: "מדובר בניסוי מורכב ביותר, במהלכו המיירט שוגר ויצא מהאטמוספירה עמוק לתוך חלל. הטיל ביצע את כל המצופה ממנו. אנחנו מרוצים מאוד מהתוצאות. הטיל עשה את המסלול במלואו ולו הייתה מטרה אמיתית היה פוגע בה. במהלך הניסוי המיירט דימה תרחיש מבצעי מלא. הוא עשה מסלול כאילו היתה מטרה אמיתית. לכן השלמנו באופן מלא את היעדים שהגדרנו לעצמנו לפני היציאה לניסויים באלסקה".

תגיות:ניסויטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה