חדשות בעולם

נתניהו הציג לשר החוץ האיראני שריד מהמל"ט: "מזהה? זה שלך"

ראש הממשלה נאם בכנס הביטחון במינכן, שם הביך את שר החוץ האיראני: "אתה יכול לקחת איתך מסר למנהיגי טהרן. אל תבחנו אותנו". ראש הממשלה פנה לנוכחים בכנס: "איראן מכחישה ואת מעורבותה בתקרית בצפון. אז הבאתי חלק מהמל"ט, כדי שתראו. זריף משקר"

  • ג' אדר התשע"ח
נתניהו מציג בוועידה חלק מהמל"ט האיראני (צילום: לע"מ)נתניהו מציג בוועידה חלק מהמל"ט האיראני (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום בכנס הביטחון במינכן, במה שהפך לאירוע מתוקשר בעקבות פנייתו לשר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף. במהלך נאומו, בו הודיע כי ישראל לא תהסס לפעול גם נגד איראן כדי להגן על ביטחונה, שלף נתניהו שריד מהמל"ט שיורט בגבול סוריה בשבוע שעבר. "אתה מזהה את זה? זה שלך", אמר נתניהו לזריף כשהוא אוחז בשריד. "אתה יכול לקחת איתך מסר למנהיגי טהרן: אל תבחנו את נחישותה של ישראל".

עוד הוסיף נתניהו: "איראן ממשיכה לחצות קווים אדומים. בשבוע שעבר התוקפנות שלה הגיעה לשיאים חדשים כשהיא שלחה מל"ט לתוך ישראל והפרה את ריבונותנו. השמדנו אותו, וכשירו במטוסים שלנו השמדנו סוללות סוריות. ישראל לא תרשה לאיראן לכרוך סביבה חבל טרור. לאחר מכן פנה לקהל ודיבר על זריף: "עוד מעט תשמעו את השר האירני זריף, שמשקר באלגנטיות. בשנה שעברה הוא אמר בכנס הזה ש'קיצוניות מונעת מחוסר כבוד ותקווה'. אם כך, למה המשטר האיראני מונע כבוד ותקווה על ידי כליאת מתנגדי המשט? הוא אמר שלסכסוכים בתימן וסוריה אין פתרון צבאי, אז למה איראן שולחת דלק ותחמושת לאזורים הללו? איראן מכחישה את התערבותה בסוריה ואת מעורבותה בתקרית בשבוע שעבר - אז הנה חלק מהמל"ט. הבאתי כדי שתראו את זה".

"אין לנו עניין עם אזרחי איראן, אני רוצה שתתמכו בהם", אמר נתניהו לנוכחים בכנס. "אין לנו עימות עם אנשי איראן אלא רק עם המשטר. בואו נתחייב כאן במינכן לא לחזור על טעויות העבר, פייסנות אף פעם לא עובדת. השעה למנוע מלחמה נהיית מאוחרת, אך היא לא מאוחרת מדי", אמר ראש הממשלה.

תגיות:איראןשר החוץביבי נתניהומל"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה