חדשות בארץ

המטען בעזה היה קשור לדגל פלשתין; שיטפונות בדרום הארץ

המטען שגרם לפציעת שני חיילים קשה ברצועה הוסתר בתוך דגל, אוטובוס תיירים חולץ משיטפון באזור נחל צאלים, ופולין לא עוצרת גם אחרי חוק השואה. כל מה שצריך לדעת

תקיפה לילית בעזה (צילום ארכיון: פלאש 90)תקיפה לילית בעזה (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

חדשות

תקרית בדרום עזה, שני חיילים פצועים קשה: שני חיילים נפצעו קשה ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל כתוצאה מפיצוץ מטען באזור הגבול בדרום רצועת עזה. המטען הופעל בעת סיור צה"ל מול עין השלושה, כשהחיילים הגיעו לבדוק דגל חשוד על הגדר. כוחות הצלה הוזעקו למקום והפצועים הגיעו בעזרת מסוק לבית החולים סורוקה. בעקבות התקיפה, צה"ל הגיב בירי טנק לעבר עמדת תצפית בדרום הרצועה. מבחינת היקף הנפגעים, האירוע הזה הוא הקשה ביותר מאז התקרית בגבול הרצועה בסוף מבצע צוק איתן. בחודש מרץ, לפני כשנה, זיהו כוחות צה"ל מטענים על הגבול אך אז מנעו את האירוע באמצעות ניטרול המטען או המחבלים. בצה"ל טענו כי המטען הוסתר בדגל פלשתין. תת-אלוף דובר צה"ל, רונן מנליס: "הדגל נועד בשביל שנוריד אותו. המוט של הדגל הוא חלק מהמטען. זהו אירוע טרור חמור שיש בו פוטנציאל כדי לערער את היציבות במרחב. אנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה מעל ומתחת אליה".

הסערה בסוף השבוע הובילה לשיטפונות ברחבי הארץ: המשקעים הרבים שירדו ברחבי הארץ בסוף השבוע הובילו להצפות ולשיטפונות בנחלי הדרום. הטמפרטורות בסוף השבוע היו נמוכות מהרגיל לעונה ובחרמון ירד שלג. המשטרה חסמה לתנועה צירי תנועה מרכזיים בדרום, בכביש 31 הידרדרו אבנים אל הכביש ותיירים חולצו באזור נחל צאלים בעקבות העובדה שהאוטובוס נתקע בשיטפון. בעיר יבנה ירדו הכי הרבה משקעים אתמול – 63 מ"מ בסך הכל.

התפרעויות אלימות ביהודה ושומרון: בסוף השבוע, החל מסיום "תפילות יום השישי", מאות פלשתינים פתחו בהתפרעויות אלימות ביהודה ושומרון. על פי דיווחים שונים, שני עיתונאים שנפצעו, אחד בחברון והשני בשומרון. כמו כן, מספר פורעים נפצעו מירי בצעדה המונית ברמאללה. עימותים נוספים התפתחו סמוך לירושלים וכן בנבי סלאח שבשומרון. מאוחר יותר לקחו מאות פלשתינים חלק בהתפרעויות סמוך למאחז גבעת אביתר שליד צומת תפוח. בשבוע האחרון עלו משפחות יהודיות נוספות לאביתר, זאת בעקבות רצח הרב רזיאל שבח והרב איתמר בן גל הי"ד, אולם הפלשתינים ניסו לעורר מהומות. כלבנים משטרתיים ערכו סיורים בליווי כלבים וישהו שם בימים הקרובים.

 

חוץ

הונגריה נגד המיליארדר היהודי: ממשלתה הלאומנית של הונגריה הציגה חקיקה שתאסור פעולתן של עמותות שתומכים בהגירה. על פי דיווחים במדינה, הצעת החוק מכוונת גם נגד המיליארדר היהודי וניצול השואה ג'ורג' סורוס שתומך בפתיחת דלתות למהגרים. הצעת החוק תטיל מס של 25 אחוזים על תרומות זרות לארגונים לא-ממשלתיים שתומכים בהגירה למדינה. סורוס עלה לכותרת בסוף השבוע בגלל סיבה נוספת: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש ביום שישי בגרמניה עם עשרות מראשי התאגידים הגדולים, אך מי שהחרים אותו הוא סורס עצמו. הוא הוזמן להגיע על ידי מארגני ועידת החוץ והביטחון לארוחה אך סירב. הסיבה לכך לא ברורה, אך פרסומים אחרונים קושרים את שמו לתמיכה כלכלית בארגוני חרם נגד ישראל.

פולין לא עוצרת גם אחרי חוק השואה: הסנאט בוורשה קרא בסוף השבוע לפולנים שחיים בחו"ל לדווח על "דעות והצהרות אנטי-פולניות שפוגעות בשמה הטוב של המדינה". בכיר במפלגת השלטון בגרמניה יצא נגד ההחלטה וטען: "ההתנהגות הפוליטית של הממשלה ושל מנהיג מפלגת השלטון ירוסלב קצ'ינסקי מבישה ומצערת".

בארצות הברית חוששים מהדור הבא של הטילים: בארצות הברית מביעים חשש מפני הדור הבא של הטילים המסוכנים. החשש מגיע על רקע ייצור טילים על-קוליים שנמצאים בפיתוח ברוסיה ובסין, וגם במדינה עצמה. על פי הנתונים, הטילים יכולים לטוס פי חמישה מהר יותר, ומסוגלות להכניע מערכות נגד טילים. הטילים יכולים לשנות מסלול באוויר ואינם צפויים, מה שאומר שיהיה קשה בהרבה ליירט אותם.

 

מזג האוויר

היום: גשם ירד לפרקים מהצפון ועד לנגב, מלווים ברוחות וסופות רעמים יחידות.. בדרום ייתכן אובך. משעות אחר הצהריים הגשמים ייחלשו בהדרגה.

שני: מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה.

שלישי: עליה קלה בטמפרטורות. מעונן חלקית עד עננות בגובה רב ובינוני.

רביעי: הטמפרטורות ללא שינוי ניכר. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית.

תגיות:עזהתקיפהכותרות ב-60 שניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה