גולשים כותבים

פעם לא ידעתי מה אומרת תפילה, ולמה אומרים ברוך ה’

בין מסעות שאנו עוברים בחיים, בין כל ניסיון וקושי – מסתתר לו אחד יחיד ומיוחד

  • ל' שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

המלחמה! המלחמה הפנימית שכל אדם ואדם עובר בחייו, זו שלא נותנת לי מרגוע ובגללה אני תמיד בחיפוש, בתהייה, מה המטרה? לשם מה באתי לעולם? מה הייעוד שלי? מה התיקון שלי? איך אוכל להגיע לשלמות בעבודת ה׳? בין כמיהה למטרה ובין המטרה המיועדת לזו שאחריה, בין מסעות שאנו עוברים בחיים, בין כל ניסיון וקושי – מסתתר לו אחד יחיד ומיוחד, האחד שמחייה אותנו יום יום, גורם לכל איבר ואיבר לפעול כראוי, פלא עצום!

ההבנה של ייחוד שמו יתברך, הכניעה שלנו למולו, הביטחון שלנו איתו והאמונה השלמה הם אלה  שמביאים אותנו לשלמות שלנו. את המטרות כבר נבין במהלך הדרך, מה צריך לעשות ולמה דברים קרו. את התיקון, עם עבודה קשה ובעזרת ה', נוכל להשלים, אך חשוב לזכור שהכל לטובתנו! עם עבודה תמידית ומלחמה אינסופית בין הנפש האלוקית לבהמית תמיד צריך לשנן, ״סור מרע, עשה טוב״. הרי אנחנו יודעים, כולנו, עמוק בתוכנו, גם אלה שרחוקים מאד, שזו האמת.

לפעמים פשוט עדיף להישאר במקום הנוח. מתרחקים בגלל סטיגמות ודעות קדומות, נותנים לדעות של אחרים להכריע בענייננו כשאפילו לא טעמנו טוב מה הוא. לא מבינים ולא קרובים להבין כמה טוב בעולמו! כשאני הסתכלתי מהצד, לפני תשובתי, אף פעם לא הבנתי מה הם עושים? למה? לא הבנתי מה המטרה. לא הבנתי אפילו יותר מזה, לא ידעתי מה אומרת תפילה, למה אומרים ברוך ה'? וקדיש? הייתי בטוחה שזה משהו שאומרים על מת. כל כך הזוי. היום הכל ההפך, הכל ברור, חד וחלק, כל כך נקי ואמיתי. טוב טהור! הנשמה שלנו צמאה ומרגישה, וכל כך רוצה, אבל היא מכוסה ברבדים של קליפות שאנחנו צריכים לקלף מעצמנו לאט לאט, לחשוף את הנשמה לתורה הקדושה, והיא כבר תעשה את העבודה לבד. ישר יודעים ומבינים הכל, פתאום הכל ברור והכל מסתדר בראש.

למה לא סיפרו לי את כל זה? איפה הייתי כל הזמן הזה? אז אני רוצה לספר לכם, שתדעו: הכל כאן טוב טהור. בכל מקום יש דברים "קיצוניים", כמו שקוראים לזה היום. זה לא ככה, זה לא המצב, האמת היא הרבה יותר נקייה וזכה מזה. כל אחד פשוט חייב לצאת מעצמו, לרצות שיהיה לו טוב מושלם, ולא "נוח", כי הנוח תמיד נמאס. הנוח הוא פשוט, סטטי, בלי הרבה תנועה. צאו מעצמכם, תתעלו על עצמכם ועל יצרכם. תעזו לגלות עולם של טוב טהור, עולם של עשייה ושל רצון להיות טוב יותר, לעצמך, לחברך ולבוראך! תעזו, הוא אתכם, אוחז ידכם בכל שלב ושלב. תהיו מי שאתם באמת, יהודים טובים, ולא מה שהחברה מכתיבה.

רוצים לכתוב למדור החדש "סלפי – תוכן גולשים", באתר הידברות? שלחו יצירות, טורים, סיפורים ומכתבים למייל Debi@htv.co.il. אתר הידברות אינו מבטיח לפרסם כל תוכן שיתקבל, אלא אך ורק לפי שיקולי המערכת.

תגיות:תפילהסלפיתוכן גולשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה