פורים

חודש אדר: אם את רוצה שמשהו יתברך לך – תתעסקי בו באדר

אם תראי חברה או מכרה, או אפילו את עצמך בחודש אדר, עצובה, נפולה או מדוכדכת, תעירי-תאירי: "היי, מה נסגר איתך? חודש אדר עכשיו, לא יפה, עכשיו באדר את צריכה לשיר ולרקוד!"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"כשם שמשנכנס אב ממעטין בשמחה כך משנכנס אדר מרבין בשמחה..." (מסכת תענית).

למה חז"ל מזכירים לנו את אב? "משנכנס אדר מרבין בשמחה" מספיק מובן, נכון?

בחודש אב את מצטמצמת, נכנעת ומתכנסת, והצמצום מחבר אותך לגעגועים לבית המקדש. ההתכנסות, ההכנעה ומנהגי האבלות מביאים אותך לקרבת השם מופלאה ולחיזוק רוחני. כך בדיוק בחודש אדר – השמחה והחיבור לחיים מביאים אותך לקרבת השם. התרוממות באדר היא גלולה לחיזוק רוחני.

וכמו שבתחילת חודש אב, אם תראי חברה או מכרה רוקדת, שרה או מנגנת, זה יצרום לך, ואת תעירי לה: "היי, מה נסגר איתך? חודש אב עכשיו, לא יפה עכשיו לשיר ולרקוד..." – בדיוק באותו אופן אם תראי חברה או מכרה, או אפילו את עצמך בחודש אדר, עצובה, נפולה או מדוכדכת, תעירי-תאירי: "היי, מה נסגר איתך? חודש אדר עכשיו, לא יפה, עכשיו באדר את צריכה לשיר ולרקוד!". לפתוח את הידיים ולשמוח, כי הקדוש ברוך הוא אורז לך, ממש עכשיו, משלוח מנות מהמם... מהודר ויפה, משלוח של ישועות עטוף בצלופן וקשור בסרט מתנות.

מזלו של אדר – דגים, והדגים מלמדים אותנו אמונה.

בהתבוננות נראה שאמנם הדגים הגדולים בים רודפים אחרי הדגים הקטנים, אך הקדוש ברוך הוא עושה חסד ענק עם הדגים הגדולים, שהם לא בולעים את הדגים שהם רודפים אחריהם, מפני שאם הדג הגדול היה בולע את הקטן דרך הזנב – הוא היה נחנק ומת מהקשקשים שהיו נתקעים לו בין שיניו...

הדג הגדול בולע את הדגים הקטנים דרך הראש – לא את אלה שהוא רודף אחריהם, אלא את אלה שבאים אליו!

יש כאן שני עיקרים עצומים באמונה:

א. בחיים אנחנו לפעמים רודפים אחרי פרנסה או הצלחה, והקדוש ברוך הוא לעיתים מרחיק אותם מאתנו, וזה כל כך לטובה! כמו אותו דג גדול, שאם היה מצליח לאכול את הדג שהוא רודף אחריו – היה נחנק ומת, כך בדיוק הקדוש ברוך הוא משגיח עלינו ברחמיו הגדולים.

ב. לא כל השתדלות תביא את הפרנסה. הכל זה רק מידיו של בורא העולם – לפעמים זה בא ממקום שהשתדלנו ולעיתים ממקום בלתי צפוי.

כשהמן הרשע הפיל את הפור, מתי להשמיד את עם ישראל, עלה לו חודש אדר, והוא שמח, שמזלו של אדר הוא דגים, והדגים נבלעים. אמר לו הקדוש ברוך הוא: הדגים לפעמים בולעים ולפעמים נבלעים. אתה ובניך תהיו נבלעים בכל שנה ושנה!

בחודש אדר מתרומם מזלם של ישראל, ו"הרוצה שיתקיימו נכסיו יטע בהן אדר". אם את רוצה שמשהו יתברך לך – תתעסקי בו באדר. ונכסיך – אלו גם תפילותיך, שאם רוצה את שיתקיימו ויתקבלו לרצון, תתפללי בחודש אדר. רבי חיים ויטאל, תלמידו של הארי הקדוש, אמר שסגולה גדולה לקרוא ספר תהילים בראש חודש אדר.

אדר – אני ד' רופאך.

אדר – אדיר במרום השם.

אדר – אדור עמכם! תכיני לי מקום, אומר השם, אני בא אליך להשרות את שכינתי אצלך.

תמיד-תמיד פרשת תרומה נקראת בחודש אדר: "ועשו לי משכן ושכנתי בתוכם...". אז זה הזמן לפתוח את הלב, לפנות את הכאב ולהתכונן לרגע הגדול בשנה שבו הקדוש ברוך הוא יביט בך וישאל: "מה שאלתך... עד חצי המלכות! ולרגע הזה צריך הכנה: "ויעש המלך כדבר ממוכן". בכל פעם שמוזכרת במגילה המילה "מלך", הכוונה היא למלך העולם. המלך יעשה כדבר ממוכן, כדבר מי שמכינה את עצמה, פותחת את ליבה ומייחלת.

חודש טוב, חגית שירה.

תגיות:חודש אדרפוריםהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה