שו"ת התניא

שו"ת התניא: בשביל מה צריך מצוות?

למה צריך לקיים מצוות באופן מעשי? לא מספיק לאהוב את ה'?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אל"ף ובי"ת. אל"ף, זוכר את החיבור שבין החלקים השונים של הנשמה שלנו? שכל בריא ושלם מוביל באופן טבעי לרגש חי ותוסס? אז ככה זה גם הלאה: רגש אמיתי של אהבה תמיד מסתכם ומתבטא בפעולות מעשיות. נסה לספר לאישתך שאתה אוהב אותה אבל לא ממש מאמין באשכרה לעשות משהו בשבילה.

בי"ת, לאהוב את ה' זה משהו שקשור אליך. האהבה שלך היא המקום שאתה עושה בלב שלך לקב"ה, והמקום הזה מדוד לפי מה שאתה יכול להבין ולהרגיש ביחס אליו. תודה רבה וכל הכבוד, אבל הקב"ה רוצה לתת לך יותר מזה. הרבה הרבה יותר ממה שאתה מבין ויכול לקלוט באמצעות הרגש שלך. הוא רוצה לתת לך את האפשרות "לגעת" בו, בכבודו ובעצמו.

לדבר הגדול הזה, שלוקח אותנו מעל לכל מה שאנחנו מכירים, שמרים אותנו אל הקול ההוא שדיבר עם משה במעמד הר סיני, יש רק כלי אחד - מצוות מעשיות. 613. הקב"ה בחר להתלבש בתוכן כמו שמתלבשים בבגד, וכך להתגלות אלינו.

בעצם, היינו צריכים להתחיל מבי"ת ורק אחר כך לדבר על אל"ף. כן אהבה או לא אהבה זה חשוב, אבל משני. גם בלי אהבה בכלל יש ערך במעשה שאנחנו עושים, וככל שתגדל האהבה כך יגדל גם הערך הזה. אבל כן לעשות או לא לעשות, על זה הכל קם ונופל. מצווה מעשית זה מתג הפעלה. לחצת - הפעלת. לא לחצת - לא הפעלת. לדבר על אהבה בלי מצוות מעשיות זה כמו לשיר סרנדה לקומקום חשמלי בלי ללחוץ על הכפתור. 

מתוך הספר תניא לאנשים כמוני וכמוך - מאת הרב אליעזר שם-טוב ודובי ליברמן

תגיות:מצוותשו"ת התניא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה