חדשות בריאות

נמצא המתכון לאושר: הכירו את התבלין שיקפיץ לכם את מצב הרוח

בנוסף לסגולותיו הקולינריות נמצא כי לכורכום סגולות בריאותיות רבות, ביניהן שיפור הזיכרון ומצב הרוח. חיוני בכל מטבח – רוצו לקנות

  • כ"ט שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בנוסף לסגולותיו הקולינריות נמצא כי לכורכום סגולות בריאותיות רבות, ביניהן שיפור הזיכרון ומצב הרוח. 

מחקר חדש מצא כי לתבלין הכורכום יש השפעה ישירה לרמת האושר שלנו. על פי טענת המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי American Journal of Geriatric Psychiatry, הכורכומין שאחראי על צבעו המיוחד של התבלין הינו בעל יכולת לשפר את הזיכרון, ואף לגרום לכם להיות יותר מאושרים בחיים.

מחקרים העלו כי הכורכומין מכיל תכונות אנטי-דלקתיות ונוגדות חמצון, ועל כן נחשב למרכיב בריא וחיוני במטבח.

במחקר נארך 18 חודשים, ובו השתתפו אנשים בגילאי 51-84. על פי תוצאות המחקר, אלו שנטלו תוסף כורכומין באופן יומיומי שיפרו את הזכרון, את יכולת הקשב, ואת מצב רוחם.

"לא ידוע לנו כיצד בדיוק הכורכומין פועל", אמר מנהל צוות המחקר מאוני' קליפורניה ד"ר גרי סמול, "אך אנו משערים כי יתרונותיו קשורים ליכולתו להפחית היווצרות של דלקת במוח, שקשורה לאלצהיימר ולדיכאון קליני".

את המחקר ערכו עם קבוצת ביקורת ללא ידיעתם. כמו כן, כל 6 חודשים עברו מבחנים קוגניטיביים ובדיקות דם כדי לבדוק את רמת הכורכומין בגופם. תוצאות המחקר הראו כי משתתפים שנטלו כורכומין ראו שיפור של 28% בזיכרונם, במשך שנה וחצי של המחקר. עוד נראו שיפורים קלים במצב הרוח של המשתתפים. בנוסף, על פי סריקות מוח נראו סימנים מופחתים לעמילואיד וטאו - חלבונים חריגים בעלי קשר לאלצהיימר. מתוך המשתתפים 4 שנטלו כורכומין ו-2 שנטלו פלצבו סבלו מתופעות לוואי.

לדברי ד"ר סמול, תוצאות המחקר מראות כי נטילת  תוסף כורכומין: "מספקת יתרונות קוגניטיביים משמעותיים במהלך השנים".

התכנון בהמשך הוא לערוך מחקר נוסף אשר יכלול יותר משתתפים, וביניהם אנשים שסובלים מדיכאון קל, על מנת לבדוק את האפשרות של הכורכומין לפעול נגד דיכאון.

תגיות:כורכוםבריאותתבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה