חדשות בארץ

"מכת מדינה": תקיפת עובד חינוך תוביל לחמש שנות מאסר

המדינה החליטה לשנות את חוק העונשין, שקובע מאסר של שלוש שנים לתוקף עובד ציבור כאשר זו קשורה למילוי תפקידו. בקרוב, תקיפת מורים לא תצטרך להיות תלויה בנסיבות העבירה, מה שאמור להוביל לצמצום התופעה בבתי הספר

  • כ"ט שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין בגין תקיפת עובדי חינוך, לפיה אדם שיתקוף מורה עשוי להישלח למאסר. ההצעה, של חברי הכנסת מוטי יוגב, איילת נחמיאס ורבין וקבוצת חברי כנסת, עברה ברוב של 29 חברי כנסת ומתנגד אחד וכעת היא תחזור לוועדת החוקה חוק ומשפט להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

אז מה אומרת הצעת החוק? ובכן, סעיף 382א' לחוק העונשין קובע עונש של שלוש שנים מאסר לתוקף עובד ציבור, כאשר התקיפה הייתה קשורה למילוי חובתו או תפקידו של הנתקף. כעת מוצע להוסיף סעיף לחוק הקובע כי היה והנתקף הוא עובד חינוך, דינו של עובר העבירה הוא חמש שנים מאסר. בדברי ההסבר לחוק נכתב: "התופעה המגונה של תקיפת עובדי חינוך בזמן עבודתם בידי תלמידים, הורים לתלמידים ובני משפחותיהם הפכה בעת האחרונה חזון נפרץ ומכת מדינה. כחלק מהניסיון לשקם את מעמדם של אנשי החינוך ועל מנת להרתיע את המבקשים לפגוע בהם בא החוק להחמיר בעונשם של תוקפי עובדי חינוך כך שעונשם של אלה יעמוד על חמש שנים ללא צורך בקיומן של נסיבות מחמירות נוספות הנדרשות ביחס לתוקפי עובדי ציבור אחרים".

ח"כ מרדכי יוגב אמר כי "הצעת החוק היא הבעת אמון במערכת החינוך ובמורים. חובה עלינו להגן ולתת גב לעובדי מערכת החינוך. בנוסף, ח"כ מסעוד גנאיים הציע להכניס שומרים לבתי הספר הערביים שעד אז לא אובטחו. ח"כ איילת נחמיאס ורבין הגיבה: "צריך לגעת בזהירות בתיקונים של חוק העונשין. ובכל זאת, אירועי התקיפה של עובדי הוראה שונים מתקיפה של כל עובדי ציבור. מורה שמותקף הוא נמצא במצב של חוסר אונים. אנחנו צריכים שעובדי ההוראה ירגישו מספיק בטוחים כדי להעניק את האהבה לתלמידים". ח"כ איציק שמולי הוסיף כי "מדברים הרבה על מעמד המורה על חשיבות התפקיד, בדרך כלל המורים מתוגמלים בצורה הפוכה. חלק מהאחריות של הבית הזה היא לתגמל אותם ובוודאי לספק להם חומות הגנה. אסור שידם של חברי הכנסת תהיה רפויה בגלל שיש בעיית אכיפה".

תגיות:מוריםעונשמאסרתלמידים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה