חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקר חדש חושף: הקשר בין אכילת אספרגוס לסרטן

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' גילו: מרכיב האספרגין שנמצא בירק בריכוז גבוה עלול לשמש מקפצה בהתפשטות סרטן נשים בגוף. המגזין שחשף את הממצאים גילה רק לאחרונה קשר בין השפעת אלכוהול לסרטן

  • כ"ט שבט התשע"ח
אספרגוס (צילום: shutterstock)אספרגוס (צילום: shutterstock)
אא
מחקר חדש בכתב העת "Nature" מזהיר משימוש מוגבר באספרגוס. על פי הכתבה, נמצא קשר בין אספרגוס לסרטן הנשים הגרורתי. בדיווח נכתב כי תרכובת האספרגין, שנמצאת בירק בריכוז גבוה, עלולה לשמש "מקפצה" בהתפשטות סוג הסרטן בגוף. הסיבה לכך, כך נטען, היא שהתרכובת עוזרת לתאי גידול סרטני ליצור גרורות. המחקר בוצע בידי חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג', מדווח כי על פי הניסוי שינוי בהרגלי האכילה של עכברים השפיע על התפשטות הסרטן ועל הסיכוי שלהם לשרוד. החוקרים לקחו עכברים שסבלו מסרטן אגרסיבי. כאשר הם ניזונו מאוכל עם כמות קטנה של התרכובת, הסרטן נותר מקומי ולא התפתח. עכברים שקיבלו מינון אחר מתו בתוך כשבועיים משום שהמחלה שלחה גרורות לחלקים נוספים בגוף.
פרופ' גרג האנון, אחד השותפים למחקר, סיפר ל־BBC כי "תוצאות המחקר הוכיחו הבדל משמעותי בין קבוצות העכברים". הוא סיפר כי בקבוצה שבה הוגבלה אכילת האספרגין כמעט ולא היה זכר לסרטן בחלקים האחרים של הגוף והוסיף: "המקרה מראה כי שינוי בהרגלי האכילה יכול להשפיע על תאים, אך עדיין לא ביצענו מחקרים על בני אדם". בקהילה המדעית עדיין לא מפתחים תיאוריות אחרות בעקבות הכתבה. שם טוענים כי אין סיבה, לפחות בשלב זה, לא לצרוך מאכלים המכילים את תרכובת האספרגין.

רק לאחרונה פורסם באותו מגזין כי חוקרים מהאוניברסיטה זיהו מנגנון שגורם להשפעת האלכוהול על סרטן. במסגרת המחקר פורסמו ממצאים חדשים לפיהם האתנול, חומר המצוי במשקאות החריפים, פוגע בתאי הגזע ואלה גורמים לסרטן. במסגרת המחקר נתנו החוקרים לעכברים אתנול מדולל וזיהו כי נגרם נזק כבד לאצטלדהיד, שהוא חומר שהכבד מייצר במהלך פירוק האלכוהול בדם וגורם לסרטן בבעלי חיים. הם גילו כי האצטלדהיד יכול לפגוע משמעותית בתאי הגזע. עוד פורסם, כי כתוצאה משתיית אלכוהול אנזימים מסוימים יוצרים קו הגנה נגד נזק האלכוהול ומפרקים אותו לחומצה שבה תאים יכולים להשתמש כאנרגיה.

תגיות:מדעסרטןאספרגוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה