חדשות בארץ

לפיד: "מסרתי עדות כמו אזרח שומר חוק". אמסלם: "שטינקר"

יו"ר "יש עתיד" כינס הלילה ישיבת סיעה בעקבות חשיפתו כעד המרכזי בתיק המתנות ואמר: "אין דרך לנהל מדינה כשאתה נאבק בחשדות כבדים". הליכוד וליצמן מיהרו להגן על נתניהו: "כשכולנו רצו בג'בלאות, הערכים שלו היו להיות כתב ב'המחנהה". רגב: "המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו"

  • כ"ט שבט התשע"ח
יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, התייחס אמש לעבודה שהיה העד המרכזי בפרשת תיק 1000, בעקבותיו הומלץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו באשמת שוחד, וגרר שורה של גינויים מטעם חברי הכנסת. "גם אם החוק היבש אינו מחייב את ראש הממשלה להתפטר, במדינה מתוקנת אדם שנגדו תלויות האשמות כבדות כל כך, שחלקן הגדול אינו מוכחש, אינו יכול להמשיך לכהן כראש הממשלה", אמר לפיד בתום ישיבת סיעה שכינס. "אין שום דרך לנהל מדינה בזמן שאתה נאבק בחשדות כבדים כל כך". כזכור, בעת פרסום ההמלצות התברר כי לפיד הוא עד המפתח בתיק המתנות. "בעקבות חקירת תיק 1000 פנתה אלי המשטרה וביקשה ממני למסור עדות על תקופתי במשרד האוצר. כמו כל אזרח שומר חוק במדינת ישראל, מסרתי להם עדות קצרה שנגעה לניסיון להרחיב את 'חוק מילצ'ן' ל-20 שנה. למרות כל הלחצים, סירבתי להעביר את החוק".

בליכוד מיהרו כמובן להגן על נתניהו. יו"ר הקואליציה דוד אמסלם פנה ללפיד במליאת הכנסת ואמר: "היית מתאגרף, היית יונית לוי, היית שחקן קולנוע. בילית בבתי קפה בתל אביב כשכולנו רצנו בג'בלאות וגדלנו בעיירות פיתוח, והערכים של יש עתיד זה להיות כתב בעיתון המחנה? חוצפה ועזות מצח". עוד הוסיף אמסלם: "אתה מלשן עלוב. לימדו אותי דבר ראשון כשהייתי ילד, דודי - לא מלשינים. לא מלשינים. אף אחד לא ירצה לשבת איתך לעולם. אתה מלשן עלוב, לא מתבייש? אתה מקבל משכורת של 40 ומשהו אלף שקל בחודש ואתה לא מגיע לשעה לכנסת, לוקח כספי מדינה ומטייל בכל העולם בבתי מלון מפוארים ועושה את עצמך כשר החוץ של מדינת ישראל. אתה הלכת להלשין. אני בז לערכים של יש עתיד האלה. שטינקר קטן".

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן: "לפיד התגלה הערב בבושתו הציבורית, כשהוא ממשיך גם כעת את ניסיון הפוטש נגד ראש הממשלה, שאותו ניסה להוביל כבר ב-2014, בגינו אף הודח מתפקידו הכושל באוצר. אני מאמין בחפותו של נתניהו ומאחל לממשלה שבעזרת השם תסיים את ימיה כחוק לטובת אזרחי ישראל".

שר התיירות יריב לוין אמר: "מהלך בזוי לביצוע הפיכה שלטונית נגד רצון הבוחר. לפיד, שהפסיד פעמיים בבחירות, מנסה לכבוש את השלטון על ידי עדות חסרת מהימנות. אין ספק שהאמת תצא לאור והממשלה תמשיך להוביל את ישראל בדרך שלנו, ובהנהגתו הבוטחת של ראש הממשלה". שרת התרבות מירי אמרה: "לא מופתעת ולא מתרגשת מההמלצות שהיו ידועות מראש. כידוע אין להם כל תוקף משפטי". על לפיד אמרה: "פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד ולנסות להפיל את נתניהו ואת הליכוד בדרכים לא דמוקרטיות. פרסום זהותו כעד המרכזי הוא המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו".

תגיות:יאיר לפידיש עתידתיק 1000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה