חדשות בעולם

הסקר שיפתיע אתכם: במי תומכים אזרחי העולם הערבי, באיראן או בישראל?

סקר שפרסם עיתונאי איראני מאל ג'זירה בימים האחרונים בחשבון הטוויטר שלו, ובו השתתפו מעל 23 אלף עוקבים, שואל "במי תתמכו במקרה של מלחמה בין ישראל לבין איראן ומליצותיה בסוריה?". התוצאות מפתיעות

  • כ"ז שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכירי איראן משמיעים בימים האחרונים אינספור איומים על ישראל ועל הנהגתה, אולם תוצאות הסקר שפרסם עיתונאי איראני בימים האחרונים, מעלות תהיה לגבי הרצונות של האזרחים שלה. הסקר הזה צריך להדאיג מאוד את הראשי ההנהגה האיראנית, משום שעל פי התוצאות שלו ניתן ללמוד כי העולם הערבי תומך בניצחון של ישראל, ולא בניצחון שלה, במקרה של מלחמה.

עיתונאי בכיר ברשת אל ג'זירה, פייסל אל קאסם, פרסם סקר טוויטר בו הוא שואל את העוקבים שלו "במי תתמכו במקרה של מלחמה בין ישראל לבין איראן ומליצותיה בסוריה". על פי הסקר, שבו השתתפו למעלה מ-23 אלף גולשים, רובם ככולם מהעולם הערבי כמובן, 56 אחוז יתמכו בישראל, ורק 44 אחוזים יתמכו באיראנים.

מי שהגיב לתוצאות הללו היה ד"ר מרדכי קידר, ממרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים של אוניברסיטת בר אילן, שהתראיין באולפן של ערוץ 20. "התוצאות לא מפתיעות", אמר. "בעולם הערבי לאנשים יש שכל. שם מבינים בדיוק מאיפה הסכנה ועל מי אפשר להישען. הם רואים שהיום ארבע ערי בירה – צנעא, בגדד, דמשק וביירות, נשלטות על ידי איראן. הזרוע הצפונית היא איראן, סוריה לבנון והדרומית תימן, יושבים 'לפצח' את מי שבאמצע – סעודיה, ירדן וישראל. את האמירויות הם לא סופרים. זאת המטרה שלהם, זה היעד שלהם. היעד המרכזי הוא מכה. הם רוצים את מכה כדי להחזיר את החליפות השיעית".

"העולם שותק ורוצה ביזנס עם איראן, נתן להם הסכם עם הגרעין שפוחדים לדעת בו", הוסיף ד"ר קידר בראיון. "הם עושים מה שהם וצים עם המיליארדים שהם קיבלו מאובמה. צריך לשבור את המשוואה לא על ידי תקיפה באיראן, אלא על ידי סיוע לחמש קבוצות שנלחמות בתוך איראן ואף אחד לא יודע עליהן".

תגיות:סקרישראלאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה