חדשות בעולם

ששה הרוגים בתקיפת ישראל בסוריה. נתניהו: "הנווט שלנו עומד על רגליו"

כלי תקשורת סורים מדווחים כי מספר ההרוגים צפוי לעלות. אחרי שברמב"ם דיווחו על הטבה במצב הטייס שפצוע קשה, נתניהו הבהיר בישיבת הממשלה: "נתנו מכות קשות לאיראן וסוריה". דוברת מחלקת המדינה האמריקאית: "ההסלמה של איראן מציבה את כל תושבי האזור בסכנה"

  • כ"ו שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

כלי תקשורת בסוריה מדווחים הבוקר כי בעקבות תקיפת חיל האוויר הישראלי בסוריה נהרגו ששה איראנים וסורים. על פי הדיווחים, שמסתמכים על מרכז המידע הסורי אחרי זכויות אדם, ישנם גם עשרות פצועים כתוצאה מהתקיפה שבוצעה בשטח המדינה, כשחלק מהם במצב אנוש. ההערכה היא שמספר ההרוגים יעלה. כזכור, אתמול נפצעו נווט וטייס קרב ישראלים, אחד במצב קל והוא ישוחרר לביתו, והשני במצב קשה. ד"ר ירון בר לביא, מנהל טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם, מסר הבוקר כי חל שיפור במצבו של הטייס שנמצא קשה. לדבריו, הצוות הרפואי גמל את הטייס מהנשמה, כשכרגע הוא נמצא בהכרה מלאה ומצבו מוגדר בינוני.

אחרי הדברים האלה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקיפה בסוריה. בפתח ישיבת הממשלה הוא אמר: "נתנו אתמול מכות קשות לכוחות איראן וסוריה. הבהרנו בצורה חד משמעית שכללי הפעולה שלנו לא השתנו במאומה. אנחנו נמשיך לפגוע בכל ניסיון לפגוע בנו. זו הייתה המדיניות שלנו וזו תישאר". כמו כן, ראש הממשלה עדכן את השרים כי שוחח עם הנווט שנפצע קל. "שמחתי לשמוע שהוא עומד על רגליו, תרתי משמע. שמחתי לשמוע שחל שיפור במצבו של הטייס. אנחנו מאחלים לשניהם החלמה מהירה. אני גאה בכם אזרחי ישראל. אתמול הוכחנו שברגעי מבחן אנחנו יודעים להתלכד כדי להדוף את אויבינו ולשמור על המדינה".  בישיבת שרי הליכוד הבוקר אמר ראש הממשלה: "הצבנו קווים אדומים ברורים - פעלנו ונמשיך לפעול לפיהם".

במקביל, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית הת'ר נאוארט מסרה כי "ההסלמה המחושבת של איראן ושאיפתה להקרין עוצמה מציבה את כל תושבי האזור בסכנה, מתימן ללבנון". דובר הפנטגון אדריאן רנקין גאלוויי, מסר: "לישראל הזכות להגן על עצמה מפני פעולות תוקפניות. ישראל היא השותפה הקרובה ביותר שלנו באזור ואנו תומכים באופן מלא בזכותה להגן על עצמה מפני איום על שטחה ועל תושביה".

תגיות:סוריהישראלתקיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה