חדשות בארץ

בשורה לישראל: רשת משפטנים מהעולם תפעל נגד ארגוני החרם

יותר ממאה עורכי דין ומשפטנים מ-24 מדינות סיכמו בירושלים על הצהרה משותפת בה נכתב: "נפעל נגד תופעת הדה-לגיטימציה. מתנגדים לקמפיין המתיר אלימות, פחד וחשדנות". ארדן: "זוהי 'כיפת ברזל' משפטית בכל מקום בו ינסו להזיק לנו"

  • כ"ג שבט התשע"ח
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)
אא

יותר ממאה עורכי דין ומשפטנים מרחבי העולם סיכמו אתמול (רביעי), במסגרת כנס המשפטנים הבינלאומי שהסתיים בירושלים, על הקמת "רשת משפטית" שתפעל נגד ארגוני ה-BDS. עשרות המשפטנים, מ-24 מדינות בכל העולם, התכנסו בירושלים למה שהוגדר כ"מאבק בדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל". בהצהרה המשותפת נכתב: "הרשת תפעל כנגד תופעת הדה-לגיטימציה ויוזמות חרם נגד יחידים או קבוצות על בסיס דת, לאום או מוצא אתני, ותפעל לחשוף את הפנים האמתיות של תנועות החרם והדה-לגיטימציה המביאות להפרדה וריחוק בין הצדדים". עוד הוסיפו: "אנו מאמינים כי השיטה הטובה והיעילה לקירוב לבבות ואנשים היא באמצעות הבנה הדדית, דו-קיום ודיון פתוח וחופשי. אנו מתנגדים לכל קמפיין המתיר אלימות, פחד וחשדנות בין פרטים או קבוצות. הצהרה זו מסמלת את כוונתנו לקדם תקווה ורצון לעודד שלום בסביבה בטוחה". בכנס הסבירו כי האינטרסים של אותם משפטנים מרחבי העולם נפגעים בעקבות ארגוני החרם ברחבי העולם, מה שהוביל אותם לעשות מעשה.

הכנס נערך על ידי לשכת עורכי הדין, המשרד לעניינים אסטרטגיים והפורום המשפטי הבינלאומי. בכנס נאמו היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, והשר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן. "הרבה מהמאמץ של תנועת ה-BDS מופעל בזירה המשפטית. חשוב שנרחיב את הידע שלנו ונלמד כיצד להשיב לטענות הללו ולנסח טיעונים משפטיים נגדן", אמר מנדלבליט. מנכ״ל הפורום המשפטי הבינלאומי, עו״ד יפעה סגל, אמרה כי "הקמת הרשת בסיום הכנס הינה צעד נוסף וחשוב בדרך לניצחון על תנועת החרם העולמית. הסינרגיה והידע של משפטנים מרחבי העולם כולם תאפשר בניית אסטרטגיות משפטיות חדשות שיאפשרו להכניע כל ניסיון חקיקה אנטי ישראלי ברחבי העולם. יחד ננצח". ארדן הוסיף: "מברך על הקמת רשת משפטנים עולמית שתגן על ישראל ותייצר 'כיפת ברזל' משפטית עולמית בכל מקום בו ארגוני החרם ינסו להזיק לנו בכלים משפטיים".

כזכור, לאחרונה החליט המדינה על יוזמה חדשה לפיה חברי הארגונים האנטי ישראלים לא יוכלו להיכנס לישראל. על פי הדיווח, אחרי שאסרה כניסה של פעילי חרם לישראל, המדינה ערכה רשימה מסודרת של ארגונים שכניסתם תיאסר בעתיד. את הרשימה, שכוללת 20 ארגונים אנטי ישראלים, גיבשו במשרד לעניינים אסטרטגים לאחר איסוף מידע ומעקב אחרי הפעילות הגלויה של הארגונים, שפועלים באופן מובהק ועקבי כדי לעודד חרם על ישראל ומנהלים מסע "דה-לגיטמציה" נגדה. על פי הדיווח, בין השמות ברשימה נמצאים  ארגונים רשמיים של ה-BDS באיטליה, צרפת ודרום אפריקה וכן ארגוני סולידריות פלסטינית מסקנדינביה.

תגיות:גלעד ארדןחרםישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה