כתבות מגזין

הזמר מאור נוף: "היה לי כל הכסף, אבל הנשמה שלי בכתה לעזרה"

הזמר מאור נוף הרוויח עשרות אלפי שקלים בהופעות. הוא כמעט הגיע לפסגת ההצלחה, אבל הריקנות הגדולה שחש גרמה לו לעזוב הכל. בראיון להידברות הוא מספר על ההתמודדות, על הניסיונות שלא מרפים לרגע, ועל ההשראה לשיריו

  • כ"ב שבט התשע"ח
הזמר מאור נוףהזמר מאור נוף
אא

מאז יצא בשלהי הקיץ האחרון שירו של מאור נוף – "אין עוד מלבדו" – הוא היה ללהיט מפתיע שחלף מתחת לרדאר של רבים מאיתנו, כשצבר תוך ימים ספורים מאז יצא למעלה מ-150,000 צפיות. קל להתמכר לשיר הנהדר הזה, שבטקסט מדויק ומרגש, יחד עם לחן סוחף, מספר על הניסיונות וההתמודדויות העומדים בדרכם של בעלי התשובה.

"כתבתי את השיר הזה מתוך החוויה האישית שלי", מספר מאור בראיון לאתר הידברות. "למעשה, את כל השירים שלי אני כותב על מה שאני חווה, אני שופך הכל על הדף. את ההתמודדויות והקשיים אני מכיר מקרוב ממש, כבעל תשובה מזה שמונה שנים".

מאור נוף, בן 35, הוא זמר ויוצר, נשוי ואב לשלושה ילדים. המוזיקה הייתה מאז ומתמיד חלק משמעותי בחייו. לפני שחזר בתשובה, הוא הופיע בהצלחה במועדונים רבים והרוויח לא מעט כסף, אף שהוא לא שש לדבר על אותם ימים רחוקים.

"הייתי במקומות הכי גרועים, הופעתי במקומות מעורבים, הרווחתי לא מעט כסף והגעתי לפסגה, כמעט", הוא מספר. "אבל באיזשהו מקום, הייתה בי ריקנות איומה. היום אני יודע שהנשמה שלי פשוט בכתה לעזרה. היה לי הכל. היה לי כסף, מבחינה גשמית לא היה חסר לי דבר, היה לי כל מה שאי פעם חלמתי עליו, אבל הרגשתי שאני חי בשקר... לא יכולתי להבין את זה. איך יתכן שיש לי הכל ואני לא מאושר?!".

זה לא צעד פשוט, להחליט לעזוב את הכל.

"אנשים שואלים אותי לפעמים למה לחזור בתשובה, ואני חושב שהשאלה האמיתית היא: למה לא לחזור בתשובה? אני חושב שכל בנאדם שרוצה לחיות בשפיות, לגדל את הילדים שלו בעולם טוב וערכי, חייב את זה לעצמו. מה יותר טוב מזה? אדם עם אמונה הוא אדם עם הרבה יותר כוח, עם הרבה יותר שלווה פנימית".

מאור מספר כי באותם ימים של ריקנות גדולה, אף שלכאורה היה לו הכל, הוא הרגיש הוא חייב איזושהי משמעות לחייו, איזה משהו מעבר. "ליל שבת אחד, ממש כשהייתי בתחילת הדרך, נתקלתי על המדף בבית של אמא שלי בספר של הרבי מליובאוויטש. היו אז איזה עשרים חברים שלי בבית, מתכוננים לצאת לבלות כמו בכל יום שישי, ואני קורא ובוכה... קורא ובוכה. הרגשתי שהקב''ה פשוט קורא לי, מבקש ממני לא ללכת איתם. במשך הרבה זמן ניסיתי לחשוב איך זה ייתכן, איך הקב''ה מנע ממני אז, אף על פי שלא היה לי שום קשר ליהדות ולא הכרתי כלום, ללכת איתם. את יודעת מה התשובה?".

מה?

מאור מחייך. "הוא פשוט רצה אותי קרוב אליו. לא חושב שיש תשובה אחרת".

 

"החלטתי להתנתק מהכל... הרגשתי שלא טוב לי עם הריקנות הזאת"

מאור נמשך ליהדות כבחבלי קסם. כשהוא סוחף אחריו את אשתו, הוא הבין במהרה שעליו לעזוב את הכל. "אני לא חושב שממש החלטתי במודע שזהו, אני חוזר בתשובה. בהתחלה פשוט רציתי לעזוב את הכל, את כל מה שלא עושה לי טוב. להתנתק מהמועדונים, מהלכלוך ומהזוהמה. הודעתי לאשתי שאני רוצה להפסיק להופיע, שאני מרגיש שלא טוב לי שם, לא טוב לי עם הריקנות הזאת".

ככל שהתקרב יותר ליהדות, הרגיש מאור שאינו יכול לעשות יותר שקר בנפשו. "אתה לא יכול לשקר לעצמך, להופיע בכאלו מקומות ואז ללכת ללמוד תורה", הוא מסביר. הוא החליט לעזוב את המוזיקה והתנתק ממנה לגמרי במשך חמש שנים. קל זה לא היה.

"בהתחלה זה היה טוב, לא הייתה לי ברירה אחרת, אם רציתי לעזוב הכל. הייתי חייב להתנתק, אבל אחרי חמש שנים הרגשתי שאני נחנק. דיברתי עם אשתי, שאלתי לדעתה, והיא השיבה לי: "אני סומכת עליך". החלטתי לנסות לחזור למוזיקה. השיר הראשון שהלחנתי היה ברכת הכהנים, אחר כך הגיעו שירים נוספים".

חלק גדול מהשירים שלך עוסקים בעולמם של בעלי התשובה. למה בעצם?

"אני כותב מתוך החוויות האישיות שלי. כתוב שבמקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים לא עומדים. אני חושב שאין מישהו שמבין את הקשיים הללו, את ההתמודדות שלא פוסקת לרגע, יותר ממי שהוא בעל תשובה בעצמו. את המילים לשיר שלי – 'אין עוד מלבדו' – כתבתי בהשראת הדרך האישית שלי. אלה מילים שיצאו מדם ליבי, כי אני מבין את הקושי הזה מקרוב ממש".

מאור מספר על שיר נוסף שלו – 'בת של מלך' – אותו כתב על הדוגמנית לינור אברג'יל, שחזרה בתשובה. "זו הפעם הראשונה שאני מספר את זה בפומבי, אבל למעשה כתבתי את השיר הזה עליה. כששמעתי על הסיפור שלה, איך שוויתרה על מיליונים למען הצניעות, הרגשתי שממש ראוי לכתוב עליה שיר. יש לי הערכה עצומה לכל בעלי התשובה באשר הם, כי אני יודע במה הצעד הזה כרוך. כשאני כותב, אני לא זורק סתם מילים על דף עם עט. אני בוחר את המילים בקפידה, כי אני ממש כותב על חוויות העבר שלי. אולי לא כולם יתחברו לטקסטים שלי, שהם מאד אישיים, אבל אני משתדל, כשאני כותב שירים, להפיח בהם רוח ודברים".

חוויות העבר שלו, מעיד נוף, נוגעות במקומות הכי כואבים שיש. "בבית שלנו לא היה שום קשר ליהדות. אמא שלי גידלה אותנו בתנאים קשים, בשכונת מצוקה ממש, והפגישה הראשונה שלי עם היהדות הייתה טראומטית. הפעם הראשונה שלי בבית כנסת הייתה בבר מצווה שלי. הכנתי את עצמי לבד, קניתי בגדים לבד ואני זוכר שהגעתי לבית הכנסת, ביום חורפי וסוער, ואפילו מניין לא היה. אחרי עשרים דקות שם אמרתי לעצמי: 'לפה אני לא חוזר יותר!'. היום כשאני עובר שם אני מחייך. אף פעם לא חשבתי שאחזור בתשובה, אבל כשהחלטתי להתנתק מהמקומות הגרועים שהייתי בהם, הרגשתי בחוש שבדרך שאדם רוצה ללכת, מוליכין אותו. זה מה שחשוב לי להעביר, שחזרה בתשובה היא לא מעבר לים ולא בשמיים, היא מתחילה אצלך".

 מתי נראה את אלבום הבכורה שלך?

"פעם הייתי אומר בקרוב. היום אני אומר בעז''ה. האמת שגם החשיבה שלי השתנתה. היום אני רוצה לשיר, לא להיות זמר. פעם רציתי את הפוזה, את כל ההילה שמסביב, היום אני רק רוצה לרגש ולשיר ולשמוח. והאמת שמשיר לשיר שומעים יותר תגובות. אני שומע מאנשים שהתחברו מאד למילים שלי ולשירים, וזה בהחלט נותן כוח".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד כמה שנים?

בשאלה הזאת, מאור משתהה לרגע. "אני מאד מקווה שבמוזיקה", הוא עונה בכנות. "אבל מה שיותר חשוב לי, זה שלא אצטרך לוותר על התורה. החלום שלי הוא להופיע ולשמח, אבל עם גמרא בדרך להופעה ואחריה. ההצלחה מבחינתי היא בדרך בה אני ממלא את היום, לא בכמה כסף אני עושה".

תגיות:תשובהזמרהתקרבות לתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה