חדשות בארץ

אדלשטיין לשגרירים: "בל נשלה את עצמנו לגבי סיכוי שלום על הפלסטיניים"

יו"ר הכנסת פתח תיבת פנדורה במפגש עם 80 השגרירים. ח"כ דיכטר הוסיף: "כשרוצח איתמר בן גל, הוא יקבל משכורת מהרשות. את מי שאנחנו מכנים טרוריסט, הם מכנים גיבור"

  • כ"ב שבט התשע"ח
יולי אדלשטיין (צילום: פלאש 90)יולי אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

"אני מודה לאלה מבינכם ששלחו למשפחת בן גל ולמדינת ישראל את תנחומיהם. אבל בל נשלה עצמנו לגבי סיכויים לחתימת הסכם שלום עם הפלסטינים בעתיד הקרוב. אבל אין הדבר מחייב שבינתיים נירה זה בזה. אפשר לחיות ביחד ולשתף פעולה. אני משוכנע שמדינות העולם והפרלמנטים שלהן יכולות לסייע בבניית צעדים בוני אמון, כמו סיוע של ישראל לשכנותיה בחקלאות, בפתרונות למצוקת מים ובפיתוח טכנולוגיות. למה שלא נקדם זאת כבר עכשיו?". כך אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בשיחה שקיים עם כ-80 שגרירים בישראל ממדינות העולם שהתארחו בכנסת. בפגישה נכחו גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר ועדת החוץ הביטחון אבי דיכטר.

הדברים האלה של אדלשטיין מגיעים לאחר גינוי חריף שהשמיע לגבי הפיגוע באריאל, בו נרצח איתמר בן גל ז"ל. יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג הודה כי "נתניהו ועבאס לא יכולים להגיע להסכם זה עם זה". בנאומו התייחס אדלשטיין גם לאיום האיראני ואמר: "ישראל זיהתה בוודאות טביעות אצבעות של איראן מאחורי כל מתקפה כלפי מטרה ישראלית בשנים האחרונות, ללא יוצא מן הכלל. איראן אינה פוסקת במאמציה לצבוא על גבולותינו ולשלוח מסרים על השמדת היישות הציונית ועל הכחשת שואה". הוא הודה כי: "עדיין יש מקום לשיפור יחסי ישראל עם אומות העולם. צעד חשוב בכיוון זה נעשה לאחרונה, כאשר הנשיא טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל". בהמשך פנה אדלשטיין פנה לשגריר ארה"ב, דיוויד פרידמן, ואמר: "מקווה שהלשכות שלנו יהיו קרובות זו לזו בירושלים".

במהלך הדיאלוג שקיים הרצוג עם האורחים ועסק בין היתר גם במבקשי המקלט בישראל, ציינה שגרירת קנדה בישראל, דבורה ליונס, כי ארצה קולטת מבקשי מקלט אריתראים ולדבריה הם "אזרחים נהדרים", דבר שלא זכה לתגובה מיוחדת.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ דיכטר, סיפר כי בשנים האחרונות יש תזוזה בקרב מדינות באזור לכיוון ישראל, אך מרבית המגעים הם "מתחת לשולחן". לדבריו, אם רוצח איתמר בן גל ז"ל ייתפס, הוא צפוי לקבל משכורת מהרשות הפלסטינית בסך 12.5 אלף שקלים בחודש. "זה נורא יותר ממה שזה נשמע. את מי שאנחנו מכנים טרוריסט, הם מכנים גיבור", אמר דיכטר.

תגיות:אבי דיכטריולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה