בריאות ותזונה

זהירות: מה חשוב לדעת כשנוטלים תרופות טבעיות?

לא מעט אנשים נעזרים בתרופות טבעיות שמבוססות על צמחים. סקירה מקיפה בכתב העת BMJ העלתה ממצאים מפתיעים אודות ההשפעה המסוכנת שיש בנטילת תרופות קונבנציונאליות וטבעיות יחדיו

  • כ"א שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לא מעט אנשים נעזרים בתרופות טבעיות שמבוססות על צמחים. סקירה מקיפה בכתב העת BMJ העלתה ממצאים מפתיעים אודות ההשפעה המסוכנת שיש בנטילת תרופות קונבנציונאליות וטבעיות יחדיו.

במאמר פורסם כי חוקרים מאוני' דרום אפריקה חשפו מקרים רבים בהם תרופות טבעיות דיללו את תרופות המרשם הקונבנציונאליות, שינו את השפעתן, וגרמו להופעת תופעות לוואי מסוכנות.

במאמר הופיעו דוגמאות שונות של חולים שסבלו מתופעות חמורות לאחר נטילת תרופות צמחיות לצד תרופות נוגדות דיכאון, אפילפסיה ומחלות לב.

"הממצאים ממחישים ומדגישים כי למרכיבים טבעיים יש השפעות ביולוגיות פוטנציאליות, והם עלולים לגרום נזק לחולים רבים המשתמשים בטיפולים צמחיים", הסבירו החוקרים, "זו הסיבה שחשוב שצרכנים יוזהרו מפני הסכנה, ויחשבו פעמיים לפני שהם משלבים על דעת עצמם בין תרופות צמחיות וקונבנציונאליות".

כדי לזהות היסטוריה קודמת של חולים שסבלו מתופעות שליליות, סרקו החוקרים את הספרות הרפואית וכללו 49 דיווחים. לאחר נתיחת המקרים הגיעו החוקרים למסקנה כי ב-60% מהמקרים התרופות הצמחיות שיחקו תפקיד.

בנוסף, על פי מחקרים שנעשו לאחרונה נמצא כי בתרופות הצמחיות ישנם חלקים פעילים שחלקם מזרזים את קצב ההתפרקות של תרופות המרשם בכבד וכך יעילותן יורדת.

"אם אדם לוקח תרופות צמחיות הוא צריך לדבר על כך עם הרופא שלו. התוצאות של אינטראקציה פוטנציאלית בין התרופות יכולות להיות מזיקות מאוד לבריאותו של המטופל", הדגישו החוקרים.

תגיות:תרופות טבעיותצמחיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה