חדשות יהדות

אחרי יותר ממאה שנים: בית הכנסת העתיק ביוסטון נפגע בסופה וייסגר

בית הכנסת האורתודוקסי שהוקם ב-1905 בשכונת מיירלנד נפגע כתוצאה מהוריקאן והוצף. אלפי ספרי קודש נפגעו, אך בדרך נס ספרי התורה שרדו את הסופה ונשארו בשלמותם. כעת, הקהילה היהודית מגייסת 6 מיליון דולר לבניית בניין חדש

  • כ"א שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בית הכנסת שהקימה הקהילה היהודית ביוסטון הוצף בפעם השלישית בעקבות מזג האוויר הסוער באזור, מה שיוביל להריסתו לאחר שנוסד לפני למעלה ממאה שנים. בית הכנסת, הנקרא "בית הכנסת האורתודוקסי המאוחד", הממוקם בשכונת מיירלנד ביוסטון, נפגע כתוצאה מסופת הוריקאן. על פי האתר Yeshiva world news ,בית הכנסת העתיק נוסד בשנת 1905, ולאחרונה הוצף ביותר מששה מטרים של מים ולכן ניזוק כתוצאה מהצפות, זאת כאמור בפעם השלישית מאז תחילת הסופות.

את בית כנסת מפעיל הרב בארי גלמן, ונערכו בו אירועים רבים עבור חברי הקהילה היהודית במקום - בריתות, בר מצוות, ואף חתונות. עד לפני כ-50 שנה היו שלושה בתי כנסת פועלים באזור, אולם הם התמזגו לבית כנסת אחד. ביום ראשון בבוקר, תיערך התפילה האחרונה בבית הכנסת, ולאחר מכן הוא ייסגר.

על פי הדיווח, כתוצאה מההצפה בבית הכנסת נהרסו אלפי סידורים וספרי קודש. יחד עם זאת, ספרי התורה שרדו את הסופה ונותרו ללא פגע. הקהילה היהודית באזור שוקדת כעת על ניסיון לגייס כששה מיליון דולר על מנת לבנות בניין חדש, ששירת את הקהילה עד כה. הבניין הנוכחי, שלאחרונה הוחלט להרוס אותו, כלל מלבד בית הכנסת גם אולמות אירועים. בסך הכל התפללו בו כ-300 משפחות. הרב גלמן מסר: "נמשיך להיות מרכז דתי לקהילה היהודית ביוסטון. השאלה היחידה היא, איך ייראה הבניין החדש, איפה בדיוק זה הולך להיות. עדיין לא הוחלט אם יבנו אותו באותו מקום, או בקרבת מקום".

תגיות:בית הכנסתסגירהיוסטוןמיירלנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה