חדשות בריאות

עוד הודעת ווטסאפ אחת ודי: כך אנחנו מזיקים לגוף ב-60 דקות ביום

רגע של הצצה בפייסבוק ועוד הודעה אחת בוואטסאפ וכבר צברתם שעה ביממה במרחבי הרשת, אם לא יותר, ועם כל הכבוד להיותכם חברותיים, יש לכך גם מחיר כבד שאותו משלם הגוף שלכם

  • כ' שבט התשע"ח
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

בביה"ח בקנדה נערך לאחרונה מחקר שהעלה כי בעקבות שימוש הצעירים ברשתות החברתיות למשך שעה אחת ביום, נגרם חוסר שינה רציני בעל השלכות בריאותיות חמורות.

במגזין Acta Paediatrica נתפרסם מחקר קנדי חדש, שבדק מדוע ישנם כ"כ הרבה צעירים שאינם מצליחים לישון 8 שעות ביממה לפחות. על פי ממצאי המחקר, נמצא כי האשם נמצא ברשתות החברתיות שאיתן מתעסקים לפחות שעה ביום, ואלו שאינם מבזבזים את זמנם בפעילות זו, ישנים הרבה יותר טוב.

במחקר השתתפו 5,242 צעירים בטווח גילים 11-20, מתוכם 51.4% נערים ו-48.6% נערות. אצל הנערים נמצא כי 59.6% מהם התקשו להירדם, ולעומת זאת אצל הנערות האחוזים היו גבוהים יותר (67.9%).

73.4% מהמשתתפים במחקר העידו כי לפחות שעה אחת ביום הם משתמשים ברשתות החברתיות. מידע זה הוביל את צוות החוקרים לבדוק מה קורה עם 26.6% שאינם משתמשים, וכךהתקבלו התוצאות כי חוסר שינה התבטא יותר אצל המשתמשים זמן רב יותר במדיה החברתית.

בנוסף למחסור בכמות שעות שינה, הפגיעה היא גם באיכות. המחקר הראה כי שימוש ברשתות החברתיות פוגם גם בדפוסי השינה, ולבסוף מתקבלת שינה פחות איכותית. החוקרים מזהירים כי די בשעה אחת ביום כדי לשבש את דפוסי השינה, וטווח הרחוק מדובר על השלכות המשפיעות גם על הבריאות הכללית.

"מחסור בשינה הפך לתופעה נפוצה בקרב מתבגרים בעשור האחרון", הסביר דוקטור ז'אן-פיליפה צ'אפוט, ממייסדי המחקר, "הגורמים לכך נובעים בין היתר מחשיפה לאור מלאכותי, צריכת קפאין, חוסר בשגרת שינה נורמלית וזמינות יתר של מידע וטכנולוגיות תקשורת".

עוד הוסיף: "מסכים אלקטרוניים שולטים בחברה של היום, ואנחנו רק מתחילים להבין את הסיכונים שטמונים בהם".

תגיות:מדיהווטסאפפייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה