חדשות בעולם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מחפש שוכר לדירתו ב...תל אביב

בשנת 2005 ביצע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רכישה יוצאת דופן: דירת חדר וחצי בתל אביב שיועדה למגוריה של מורתו האהובה לגרמנית - מינה יודיצקיה ברלינר, שעלתה ארצה בשנת 1973. לפני כשנה נפטרה המורה וכעת מחפש פוטין שוכר לדירתה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטיןנשיא רוסיה ולדימיר פוטין
אא

בשנת 2005 ביצע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רכישה יוצאת דופן: דירת חדר וחצי בתל אביב שיועדה למגוריה של מורתו האהובה לגרמנית - מינה יודיצקיה ברלינר. ברלינר לימדה את פוטין בתיכון בסנט פטרבורג כשהיה בן 15, והוא היה אחד התלמידים הכי משפיעים כבר אז. מכיוון שכך, ברלינר עקבה אחריו במהלך השנים, גם לאחר שעלתה ארצה בשנת 1973. 

בשנת 2005, כשקראה בעיתון על ביקורו הצפוי של פוטין בישראל, החליטה ברלינר לעשות מעשה: היא ניגשה לשגרירות הרוסית וביקשה להיפגש עם הנשיא. השגרירות נענתה לבקשתה, וברלינר הוזמנה להשתתף במפגש שערך פוטין עם ותיקי מלחמת העולם השנייה. במפגש, פוטין זיהה אותה מיד כמורתו האהובה, וביקש לשוחח איתה באופן אישי. 

השניים העלו זכרונות מהתקופה בה למד פוטין בתיכון, וניכר היה על הנשיא כי הוא נהנה מאוד מהפגישה עם מורתו. לפי הדיווח ב-ynet, שבועות ספורים לאחר מכן התדפק דיפלומט רוסי על דלתה של ברלינר, והודיע לה כי פוטין רכש עבורה דירת חדר וחצי ברחוב פינסקר בתל אביב. "פוטין הוא אדם מאוד אסיר תודה והגון. כשקיבלתי את הדירה - בכיתי", סיפרה ברלינר בראיון ל'ווינט' לפני כשלוש שנים. 

לפני כשנה נפטרה ברלינר בת ה-96, ובצוואתה ביקשה להחזיר לפוטין את הדירה שרכש עבורה - היות והייתה אלמנה ללא קרובים או שארי בשר. מי שמימן את הלווייתה הייתה שגרירות רוסיה, שמטעמה אף נשלח נציג שהשתתף בהלוויה וחלק כבוד אחרון למורתו האהובה של פוטין. 

 

תגיות:ולדימיר פוטיןדירהתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה