חדשות כלכלה

נבלמה העלייה בכמות החרדים העובדים במשק

אחרי שהלמ"ס דיווחה על ירידה באחוז האבטלה, מתברר כי העליה של אחוז החרדים המועסקים במשק נבלמה. מנסיקה ב-2016 ל-52 אחוז, לירידה של שני אחוזים בשנה החולפת - 13 אחוז פחות מהיעד הממשלתי שנקבע לעוד שנתיים

  • כ' שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מנתונים שפרסמה בשבוע שעבר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי שיעור הבלתי מועסקים מכוח העבודה בקרב בני 15 ומעלה בישראל הגיע בסוף 2017 לארבעה אחוזים בלבד, זאת לעומת 4.3 אחוז בחודש שלפניו. בסך הכל, בלמ"ס דיווחו על ירידה של מעל 15 אחוז בשיעור האבטלה מ-2016, כששיעורי האבטלה הגבוהים ביותר נרשמו בירושלים והנמוכים ביותר ברמת גן ורחובות. יחד עם זאת, למרות הירידה בשיעור האבטלה, אתמול חשף המכון הישראלי לדמוקרטיה כי לצד עלייה של אחוז הגברים החרדים העובדים בשנים האחרונות, בשנה האחרונה המגמה התהפכה ולראשונה גם נרשמה בה ירידה. ב-2002, שנת השפל, רק 35.5 אחוז מהם עבדו, אך בשנת 2016 זינק הנתון ללא פחות מ-52 אחוז. 

על פי נתוני שפורסמו ב"חדשות 2", ב-15 השנים האחרונות נרשמה עלייה עקבית באחוז התעסוקה בקרב גברים חרדים. לצד הנתון המרשים הזה, ב-2017 המגמה נבלמה: רק 50 אחוז מהגברים החרדים השתלבו במעגל העבודה, 13 אחוז פחות מהיעד הממשלתי שנקבע לעוד שנתיים. ד"ר גלעד מלאך מהמכון הישראלי לדמוקרטיה ניתח את הנתונים והצביע על מספר שינויים שקרו במקביל ב-2016 ויכולים להסביר את התהפכות המגמה: הכפלת קצבאות האברכים והעלאת קצבאות הילדים. כמו כן, לדבריו נתון נוסף שהשפיע הוא החזרת הבטחת ההכנסה לאברכים והסבסוד במעונות יום לנשים עובדות שאינו מותנה בעבודת האב.

נראה כי העובדה ששיעורי האבטלה הגבוהים ביותר נרשמו במחוז ירושלים (5.1 אחוז) בה מתגוררים תושבים חרדים רבים, רק מחזק את הנתונים הללו. יחד עם זאת, שיעור האבטלה ב-2016 היה גבוה יותר ועמד על 6.4 אחוז. כמו כן, שיעורי אבטלה גבוהים במיוחד נרשמו בבני-ברק (6.2) ובית שמש (5.5) - ערים שבהן מתגוררים יותר חרדים. 

תגיות:עבודהתעסוקהחרדיםמשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה