חדשות יהדות

נתניהו רוצה לקדם את חוק "לימוד התורה". החשש: הסקרים

ראש הממשלה אמר בישיבת ראשי הקואליציה: "נעבור את הנושא הזה בשיתוף פעולה", זאת בתגובה להצעת החוק של המפלגות החרדיות להכרת לימוד התורה כערך עליון. השר לוין חושש שלפיד יתחזק אם החוק יעבור

  • כ' שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראשי סיעות הקואליציה מביעות התנגדות ליוזמת המפלגות החרדיות לקדם חוק יסוד שמטרתו היא להכיר בלימוד תורה כ"ערך יסוד" במדינה. במהלך ישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה אתמול, הציגו ראשי המפלגות החרדיות את ההצעה (למעשה, מדובר ב"חוק גיוס מתוקן") אך השר יריב לוין (חושש כי יאיר לפיד ימריא בסקרים בעקבות החוק) ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם הסתייגו ממנה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "הקואליציה הזאת חזקה, היא עברה מהמורות רבות וגם את הנושא הזה נעבור בהידברות ובשיתוף פעולה". ראש הממשלה ביקש לגבש הסכמות עם ראשי סיעות הקואליציה בטרם יימשך הדיון.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי הסיעות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, הגישו טיוטה לחוק יסוד "לימוד תורה", שמטרתה להכיר בלימוד תורה בישיבות ובכוללים כ"ערך יסוד", זאת בתגובה לפסילת חוק הגיוס על ידי בג"ץ לפני ארבעה חודשים. אם הצעת החוק הזו תעבור, הוא יהווה תשובה מעניינת לקביעת בג"ץ שקבע כי הסדר הגיוס החדש פוגע בשוויון. היוזמה החלה לאחר שבג"ץ פסל את החוק של המפלגות החרדיות המאפשר פטור לתלמידי ישיבות עד 2021. גורמים במפלגות החרדיות כי ידרשו לאשר את הצעת החוק בכפוף לאישור תקציב המדינה. 

בנוסח הצעת החוק שהגיע לידי האתר נכתב: "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי... מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה". טיוטת ההצעה, כך מתברר, על ידי השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וחברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב יחד עם השר לשעבר אריאל אטיאס. סעיף נוסף בטיוטה קובע כי בעקבות ההכרה בלימוד התורה כערך, יוכלו אלה שלומדים לתורה לדחות את גיוסם לצה"ל או לשירות לאומי. שם נכתב: "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות ביטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו".

תגיות:נתניהולימוד תורהחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה