חדשות בארץ

תבעה עיתונים חרדים שסירבו לפרסם את מפלגתה, אך נדחתה

בית משפט השלום בפתח תקוה דחה תביעה נגד עיתונים חרדים המזוהים עם דגל התורה וש"ס, בטענה שסירבו לפרסם את מפלגת "ובזכותן - חרדיות עושות שינוי". בראש הרשימה עומדת מי שעתרה בעבר נגד אי שילוב נשים ברשימות המפלגות החרדיות

  • כ' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בית משפט השלום בפתח תקווה דחה תביעה חריגה שהגישה הפעילה החרדית רות קוליאן כנגד עיתונים חרדים שסירבו לפרסם מודעה מטעה מפלגתה. התביעה הוגשה נגד העיתונים "יתד נאמן" (מזוהה עם סיעת דגל התורה) ו"יום ליום" (שימש בעברו כעיתון ש"ס), זאת לאחר שאלה סירבו לבקשה לפרסם מודעה הקוראת להצביע למפלגתה, "ובזכותן - חרדיות עושות שינוי". קוליאן פעלה בשנים האחרונות לשילוב נשים ברשימת המפלגות החרדיות בכנסת, ואף עתרה נגדן לבג"ץ שטענה שיש לחייבן לעשות זאת, אך נדחתה גם במקרה הזה. בתביעה דרשה קוליאן לקבל פיצוי בגובה 50 אלף שקל.

את התביעה הגישה קוליאן לפני כשלוש שנים, אך רק אתמול התקבלה ההחלטה של השופטת אשרית רוטקופף. טענת השופטת היא ששני העיתונים מזוהים עם מפלגות חרדיות ומודעה כזאת עשויה לפגוע בקולות שיקבלו. כמו כן, השופטת קבעה כי לא ניתן להוכיח שהסירוב של שני העיתונים לפרסם את מודעתה נובע מאפליה משום שמדובר באשה.

אחרי שהוטל עליה שכר טרחה והוצאות בסך 10,000 שקל, מסרה קוליאן בתגובה לאתר וואלה: "על פניו נראה כי מדובר בהחלטה תמוהה שעומדת בניגוד לפסיקה מוקדמת של בית המשפט המחוזי ויו''ר ועדת הבחירות המרכזית בה הכריעו כבר בעבר כי קיימת עילת תביעה אישית". היא הוסיפה כי "פסיקה הקובעת כי עיתון בעל קו מסוים רשאי למנוע פרסום ממפלגה שאינה תואמת את עמדותיו מהווה סטירת לחי לדמוקרטיה ומייצרת, הלכה למעשה, מציאות בה 'בעל המאה - הוא בעל הדעה', פשוטו כמשמעו. המשך צעדיי נשקלים".

תגיות:בית משפטעיתוןחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה