חדשות בארץ

חגיגות בחוות גלעד; תושב בני ברק השחית תפילין ונעצר

אלמנתו של הרב שב"ח ז"ל מתרגשת מהפיכת המקום ליישוב, צעיר פגע בתשמישי קדושה והסתבך, והטמפרטורות ממשיכות לעלות. כל מה שצריך לדעת

חוות גלעד (צילום: פלאש 90)חוות גלעד (צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

התרגשות במשפחת שבח: אחרי שהממשלה אישרה אתמול את חוות גלעד כיישוב מן המניין, בירכה אלמנתו של רזיאל שבח ז"ל, יעל שבח, את ההחלטה. ראש מועצת שומרון יוסי דגן בישר לה על ההחלטה, וזו הגיבה בבכי. גם יעל זר, אימו של גלעד שנרצח באזור ועל שמו הוקמה החווה, הגיבה בהתרגשות. "חבל שהגענו ליום הזה. אבל אם כבר הגענו, אני שמחה שאנחנו מצליחים להוציא ממנו את התשובה המנחמת ביותר שיכולה להיות. רזיאל היה אומר שצריך להגיד הלל, שככה נראית הגאולה", אמרה. חברת הכנסת ציפי לבני יצאה נגד ההחלטה וטענה כי "זהו מסר שאפשר לעבור על החוק". בחוות גלעד חגגו את הבשורה החדשה בריקודים ושירה.

הכנסת "נפגעה מטילים", הח"כים פונו: אחת לכמה שנים מקיימת הכנסת את תרגיל "כנסת תמיד" שמטרתו המשך פעילות של משכן הכנסת במקרה של פגיעה במשכן. על פי התרחיש שתורגל אתמול, פגעו טילי קרקע-קרקע במבנה הכנסת וחייבו פינוי של הכנסת. בתוך ארבע שעות מקבלת ההחלטה לפינוי, צריכה הכנסת לקיים את ישיבת המליאה הראשונה באתר החלופי הסמוך שסופק לה. כ-100 עובדי הכנסת מהיחידות השונות, אנשי משמר, מזכירות, מנהלה וסדרנים, יצאו מהכנסת עם "קבלת ההחלטה" להפעיל את "כנסת תמיד" ובאמצעות ציוד המאוחסן במחסנים שונים הכוללים ציוד לפריסה ראשונית הקימו את אתר הכנסת החלופי.

תושב בני ברק שרף תפילין, ונעצר: ביום שישי האחרון הובא לידיעת המשטרה סרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו נראה חשוד פוגע בתשמישי קדושה. המשטרה ערכה חקרה מהירה וזאת הובילה עוד באותו יום לאיתור זהותו של החשוד (21, בני ברק) ולחקירתו בתחנת דן. בתום החקירה שוחרר בתנאים מגבילים. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת ובהמשך תישקל הגשת כתב אישום. עוד נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה פגיעה בערכי הדת ובמסורת ולא תאפשר ביזוי של מסורות דתיות. המשטרה תחקור בנחישות ותמצה את הדין עם העוברים על החוק".

 

חוץ

גרמניה מגנה על פולין: שר החוץ הגרמני גבריאל אמר בתגובה ל"חוק השואה" בפולני כי "הרצח ההמוני והשיטתי התבצע על ידי המדינה שלנו, ולא על ידי אף אחד אחר. משתפי פעולה פרטיים לא משנים דבר בנוגע לזה. רק בחינה מעמיקה של ההיסטוריה שלנו יכולה להביא לפיוס. הדבר כולל אנשים שחוו סבל בלתי יתואר בשואה, ומסוגלים לדבר על הסבל שלהם".

בין המבוקשים בעיראק – הבת של סדאם חוסיין: שירותי הביטחון בעיראק פרסמו אתמול (ראשון) את רשימת 60 האנשים המבוקשים ביותר במדינה. הרשימה כוללת חשודים בחברות בארגוני הטרור דאעש ואל-קאעידה – ובמפלגתו של סדאם חוסיין שחוסל ב-2006. ברשימה מופיעה גם בתו הבכורה של סדאם, רגאד. כיום היא חיה בירדן.

שלג, עצים קורסים ואסונות במוסקבה: שלג כבד כיסה את בירת רוסיה מוסקבה אתמול, מה שהוביל למותו של אדם אחד ולפציעתם של תושבים נוספים, אחרי שאלפי עצים קרסו עליהם. במוסקבה ירד אתמול 43 ס"מ שלג בתוך יממה אחת, יותר ממחצית מהממוצע החודשי.

 

מזג האוויר

היום: מעונן, עם אפשרות לעלייה נוספת בטמפרטורות. יהיה חם ויבש מהרגיל לעונה.

שלישי: מעונן חלקית עד מעונן בגובה בינוני ורב. מזג האוויר יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה.

רביעי: מעונן חלקית. מזג האוויר יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה.

חמישי: עליה נוספת בטמפרטורות, שיוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה.

תגיות:כותרות ב-60 שניותחוות גלעדהרב שבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה