חדשות בארץ

"הילדים במצב סיכון": הכנסת אישרה הגברת הפיקוח על ילדי המעונות

הצעת החוק שעברה בקריאה טרומית תסדיר את נושא הפיקוח על ילדים עד גיל שלוש. מעתה, גם מסגרות קטנות לפעוטות יהיו מחויבות ברישיון: "אלפי ילדים שוהים במסגרות ללא פיקוח. המבנים מסכנים את בריאותם וביטחונם"

  • כ' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הפיקוח על מסגרות חינוכיות לפעוטות של חברת הכנסת קארין אלהרר וקבוצת חברי הכנסת. על פי ההצעה, יוסדר בחוק נושא הפיקוח על מסגרות חינוכיות לפעוטות עד גיל 3. כמו כן, מסגרת חינוכית לפעוטות שבה שלושה ילדים או יותר תהיה טעונה קבלת רישיון. ההצעה של אלהרר גובשה יחד עם המועצה לשלום הילד, זאת בעקבות החלטת ועדה שטיפלה בנושא. כזכור, רק בחודש אוקטובר האחרון פרסם משרד העבודה תזכיר חוק במטרה להגביר את הפיקוח על מעונות היום וזאת בעקבות תלונות רבות של הורים ליחס שקיבלו ילדיהם במעונות.

עוד מוצע כי ימונו מפקחים אשר יפקחו על מסגרות חינוכיות לפעוטות בהתאם להוראות החוק המוצע. בדברי ההסבר לחוק נכתב: "עשרות אלפי ילדים שוהים במדינת ישראל במסגרות חינוכיות הפועלות ללא רישיון וללא פיקוח. גם אם קיים פיקוח על מסגרות חינוכיות לפעוטות מתחת לגיל שלוש, בהן שוהים מספר קטן של ילדים, הוא לוקה בחסר ומעמיד ילדים רבים במצבי סיכון".

עוד נכתב כי "מרבית הפעוטות בגילאים אלה מטופלים בידי מטפלות פרטיות, לא מיומנות, שאין להן כל הכשרה בתחום הגיל הרך. הטיפול בהם נעשה, לרוב, בביתה של המטפלת ופעמים רבות אין הוא עונה אף לא על הדרישות המינימליות, הגופניות, השכליות, הרגשיות והחברתיות לטיפול בתינוקות ובילדים צעירים. במקרים רבים מסכן המבנה את בריאותם וביטחונם של הילדים".

אלהרר כתבה כי המצב הקיים בכל הקשור לפיקוח על מסגרות חינוכיות לתינוקות הנו "אבסורדי ולוקה בחסר". לטענתה, בעוד אדם הרוצה לפתוח קיוסק או דוכן מכירות זקוק לרישיון מהרשות המקומית, הרי שבפועל, "אדם הפותח 'עסק' לטיפול בתינוקות, ילדים בגיל הפגיע והרגיש ביותר, אינו זקוק לרישיון כזה ואין עליו פיקוח מכל סוג שהוא".

תגיות:פיקוחמעונותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה