חדשות יהדות

מזעזע: הצעת חוק חדשה תאסור קיום מצוות ברית מילה

באיסלנד הועלתה הצעת חוק מחרידה המציעה לאסור עריכת ברית מילה בשל הפרת זכויות גברים, והעובר על החוק ייאסר למשך 6 שנים לפחות. רבני אירופה בתגובה: "אין סמכות בעולם שתאסור חלילה על יהודים קיום מצווה חשובה זו"

  • י"ט שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

הצעת חוק מזעזעת: לאחרונה הגישו באיסלנד חברי פרלמנט מ-5 מפלגות שונות הצעת חוק הדורשת לאסור עריכת ברית מילה.

בהתאם להצעת החוק, העובר על החוק יקבל עונש מאסר של עד 6 שנים. על פי הנימוקים שהועלו בהצעה, נכתב כי קיום ברית מילה הינו הפרת זכויות של גברים, ורק אם תינתן סיבה רפואית מוצדקת יתאפשר ביצוע המילה.

"זכות הילד להחליט אם הוא רוצה ברית מילה או לא, ועל ההורים לתת הדרכה נכונה לפי ראות עיניהם בסוגיות הנוגעות לדת", כך נכתב בדברי הרקע להצעה החדשה, ועל כן רק כאשר הילדים עצמם יגיעו לגיל המתאים (שאינו מפורט בהצעה) יוכל לקבל החלטה מעשית על קיום הברית.

את הצעת החוק הגישו, כאמור, באיסלנד, ע"י נציגים מתוך 63 חברי הפרלמנט מ-5 מפלגות שונות. היוזמה הועלתה בעקבות קריאת רופאים מדנמרק הטוענת כי אין לבצע ברית מילה לגברים לפחות עד גיל 18.

בתגובה מסרו ועידת רבני אירופה: "ברית מילה היא חלק חשוב וקריטי בחיים היהודיים, ואין סמכות בעולם שתאסור חלילה על יהודים קיום מצווה חשובה זו".

הרב פנחס גולדשמידט, נשיא הועידה, הוסיף: "הגם שהאוכלוסייה היהודית באיסלנד קטנה, אי אפשר להתעלם מן התקדים המסוכן שקובע חוק זה וההשלכות העשויות להוביל חקיקה זו למדינות אחרות. אנו קוראים למקבלי ההחלטות לבטל לאלתר את החקיקה האומללה הזו, ולהמשיך ולתמוך בחיים היהודיים ללא כל מגבלה".

תגיות:ברית מילהאיסלנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה