חדשות בעולם

דיווח: ישראל ומצרים משתפות פעולה במאבק נגד דעאש

על פי דיווח בארצות הברית, חיל האוויר תקף יותר מ-100 מטרות בשנתיים בשטח מצרים באישורו של הנשיא א-סיסי. "שיתוף הפעולה מהווה שלב חדש ביחסים הטעונים בין המדינות", נכתב

  • י"ט שבט התשע"ח
אא

ישראל ומצרים משתפות פעולה כדי לחסל את האיום של המדינה האיסלאמית (דעאש) - כך דווח בסוף השבוע ב"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, חיל האוויר הישראלי תקף בשנתיים האחרונות למעלה מ-100 מטרות בשטח מצרים, כל זאת כדי לסייע לנשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי במאבקו נגד שלוחת הארגון הקיצוני בסיני. הדיווח מתבסס על מספר גורמים אמריקנים ובריטים שהיו מעורבים בנעשה באזור, אך שמם לא צוין בכתבה. בישראל ובמצרים טרם התייחסו לדיווחים הללו.

הסיוע הישראלי למצרים החל לאחר הפלת במטוס הרוסי בחצי האי סיני, אירוע שנרשם באוקטובר 2015 והוביל למותם של 224 נוסעים ואנשי צוות. אנשי דעאש רצחו בשנים האחרונות מאות חיילים, אזרחים ושוטרים במצרים וכן עשרות מתקפות ופיגועי תופת במסגדים, כנסיות ומעברים.

"חיל האוויר הישראלי שיחק תפקיד מרכזי בסיוע למצרים במאבקו נגד חמושי דאעש בסיני, מערכה שנמשכת קרוב לחמש שנים", אמר גורם אמריקאי בכתבה. לדבריו, התקיפות בוצעו בתדירות של יותר מפעם בשבוע וזכו לאישור של א-סיסי שהתקשה להתמודד עם התעצמותו של דעאש. "שיתוף הפעולה החריג מהווה שלב חדש ביחסים הטעונים בין שתי המדינות" נכתב בעיתון האמריקאי. "הן הפכו בלית ברירה לבעלות ברית חשאיות במלחמתן נגד אויב משותף".

 
תגיות:דאעשישראלמצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה