חדשות בארץ

אחרי הדחיות: הצעת המחליטים בנוגע לחוות גלעד תעלה לדיון בראשון

שר הביטחון הודיע כי הממשלה תדון בהצעה, לאחר שנדחתה פעמיים. ההצעה מסמיכה את ליברמן לעשות פעולות שיגדירו את חוות גלעד כיישוב מן המניין: "הבטחנו, וההצעה תובא לאישור הממשלה"

  • ט"ז שבט התשע"ח
חוות גלעד (צילום: פלאש 90)חוות גלעד (צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע כי הממשלה תקיים ביום ראשון דיון בהצעת המחליטים שהגיש, להכשרת המאחז הבלתי חוקי חוות גלעד שבשומרון. כזכור, ליברמן יזם את ההצעה לאחר הפיגוע האכזרי בתחילת החודש בו נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל, אולם מאז הדיון בהחלטה נדחה פעמיים על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו במה שהוגדר כ"סיבות טכניות". "הבטחנו, והצעת המחליטים להסדרת המאחז חוות גלעד, כישוב מן המניין, תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. כזכור, אלמנתו של הרב שבח, יעל, הזילה דמעה לאחר ששמעה כי הוגשה ההצעה שזוכה לתמיכה של חברי כנסת רבים. 

כזכור, ההצעה מסמיכה את שר הביטחון להטיל על הגורמים הרלוונטיים לבצע את עבודת המטה הנדרשת לשם בחינת ההיבטים המשפטיים הנוגעים להקמת יישוב הקבע, איתור מיקום מדויק להקמתו, בחינת כלל ההיבטים התכנוניים, התשתיתיים והסביבתיים וקידום תכנית המתאר של הישוב במוסדות התכנון המוסמכים. במשרד הביטחון מתכוונים לברור את חלקי הקרקע משום שלא לכולם מעמד של קרקעות פרטיות בבעלות יהודית. במילים פשוטות, ליברמן רוצה ליצור מצב בו היישוב יקלוט תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור, ואלה יתווספו ל-40 המשפחות שחלקן חיות כיום במבנים בלתי חוקיים.  אגב, בנוסף להחלטה תיבחן גם הסוגיה של הסדרת הקרקעות של כביש הגישה ליישוב. ליברמן אמר בעת הגשת ההצעה: "מפעל ההתיישבות היה מאז ומתמיד מרכיב חשוב בתפיסת הביטחון הכוללת של התנועה הציונית, עוד מימי חומה ומגדל. גם היום, להתיישבות היהודית יש תרומה עצומה לשמירה על גבולות הארץ ועל חבלי מולדת. אני מקווה שכל הגורמים הרלוונטיים יירתמו בהקדם לקידום המהלך". 

תגיות:חוות גלעדאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה