חדשות בארץ

למרות הסערה: פולין אישרה את "חוק השואה"

החוק, שאוסר על האשמת פולין בשואה ועל השימוש במונח "מחנה השמדה פולני", קודם בסנאט. בישראל כבר מזהירים ממשבר חמור בין המדינות. החוק יעבור כעת לאישור הנשיא הפולני

  • ט"ז שבט התשע"ח
ניצולי שואה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)ניצולי שואה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

"חוק השואה" הפולני עורר בימים האחרונים סערה ציבורית אבל עלה כבר אתמול להצבעה נוספת וקודם לאחר שההצעה עברה בסנאט ברוב של 57 מול 23. ההצבעה נערכה בניגוד להסכמות עם ישראל עליהם הודיע ראש הממשלה וכעת החוק יועבר לאישור הנשיא הפולני. בישראל מזהירים ממשבר חריף בין המדינות, שעשוי להתעצם. כזכור, ביום ראשון שוחח נתניהו עם ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי והשניים סיכמו כי נהלו דיאלוג בנוגע לחוק. סגן השגריר הפולני זומן לשיחת נזיפה בה הובהר לו כי החוק לא מקובל ושגרירת ישראל בפולין אף נפגשה עם ראש הממשלה הפולני כדי להביע את מחאתה בעניין. "אי אפשר לשנות את ההיסטוריה, ואסור להכחיש את השואה", אמר נתניהו על החוק. "הוריתי לשגרירת ישראל בפולין להיפגש עוד הערב עם ראש ממשלת פולין, ולהביע בפניו את עמדתי הנחרצת נגד החוק".

כזכור, על פי הצעת החוק שאושרה בפרלמנט הפולני, לא ניתן יהיה להשתמש במונח "מחנה השמדה פולני". כמו כן, החוק מכחיש את הקשר הפולני לשואה ואמירות שיש בהן הטלת אחריות על המדינה לפשעים נגד האנושות שביצעה גרמניה הנאצית יהיו בגדר פשע, והעונש עליהן יהיה עד שלושה שנות מאסר. בעקבות החוק, ח"כ יאיר לפיד הגיב בזעם ושגרירות פולין לא נותרה חייבת, במה שהתגלגל לגינויים בכנסת, החל מראש הממשלה ועד לחברי הרשימה המשותפת.

החוק גרר לא רק שורה של גינויים, אלא גם של מעשים. מאוחר יותר החליט משרד החינוך להקדים שני שיעורים שבועיים בבתי הספר ברחבי הארץ ללימוד חקר השואה. משרד החינוך, בשיתוף "יד ושם", יצרו השבוע מערך שיעור המיועד לתלמידי כיתות ז' עד י"ב, במטרה להגביר את המודעות של התלמידים לנושא.

תגיות:פוליןניצולי שואהחוק השואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה