חדשות יהדות

טקסט על חנה ושבעת בניה מעורר סערה בקרב הורים. הסיבה? מקוממת במיוחד

טקסט שחולק לאחרונה לתלמידי כיתה ו' בבית הספר 'דבורה עומר' בכפר סבא - הצליח להרגיז את הורי התלמידים. הסיבה: סיפור על חנה ושבעת בניה ש"אינו חלק מחומר הלימוד, ונלקח מתוך אתר חרדי'. ואיך הגיב משרד החינוך לאור התלונות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טקסט שחולק לאחרונה לתלמידי כיתה ו' בבית הספר 'דבורה עומר' בכפר סבא - הצליח להרגיז את הורי התלמידים. הסיבה: סיפור על חנה ושבעת בניה ש"אינו חלק מחומר הלימוד, ונלקח מתוך אתר חרדי'. ואיך הגיב משרד החינוך לאור התלונות? 

סערה בבית הספר 'דבורה עומר' בכפר סבא, בעקבות טקסט עם סיפור חנה ושבעת בניה שחולק לתלמידי כיתות ו' במסגרת שיעור היסטוריה. את הדף המדובר שלקוח מחוברת מט"ח (מרכז לטכנולוגיה חינוכית) - חילקה מנהלת בית הספר, כחלק מלימוד שנקרא 'מסע את העבר: יוון, רומא וירושלים'. אלא שמכל מה שלמדו הילדים בחוברת, מה שהצליח להרגיז מספר הורים הוא סיפור חנה ושבעת בניה - שלטענתם "אינו חלק מחומר הלימוד, ולקוח מאתר חרדי'. 

כעת מאשימים ההורים את המנהלת בהדתה. "היא לקחה משהו שולי לחלוטין בספר הלימוד, וניפחה אותו מעבר לכל פרופורציה", אומר אחד ההורים, כפי שדווח באתר 'צומת השרון - כפר סבא'. "מה זה לחנך ילדים להתאבדות על קידוש השם? זה אפילו לא ערך ביהדות. ומי לומד על קידוש השם בשיעור היסטוריה שמדבר על תרבות יוון ורומי?".

הורים אחרים מצטרפים לדברים וטוענים כי למרות שהספר מכיל 231 דפים, המנהלת "בחרה" להתעמק דווקא בסיפור הזה, שעליו גם קיבלו התלמידים שיעורי בית. "השימוש המניפולטיבי במקור וערבוב מגמתי בין מיתוס והיסטוריה שעשו מט"ח - לא סיפק את המורה שהיא גם מנהלת בית הספר", כך כתבה בעמוד הפייסבוק שלה הפעילה החילונית נגד הדתה ניתן ויסברג. ""אז היא השתמשה בקטע בשם 'חנה ושבעת בניה' מאת יהודה רובן מאתר 'ערכים', אתר חרדי משיחי".

אל הקלחת הצטרף גם חבר מועצת העיר עילאי הרסגור הנדין, שמבקש כעת לדון בנושא בישיבת המועצה הקרובה. הרסגור-הנדין, המשתייך לסיעת מרץ באופוזיציה, אמר כי "ההיסטוריה בעיניי היא תחום מופלא שפותח לנו צוהר אל העבר ומאפשר לנו לראות את עולמנו בהקשר רחב יותר ומלמד אותנו דבר או שניים על העתיד. לכן נחרדתי לקבל טקסט שחילקה מנהלת בית ספר יסודי בכפר סבא בזמן שיעור היסטוריה, טקסט שאין לו שום קשר להיסטוריה אלא להטפה דתית שמפמפמים ליקרים לנו מכל, בזמן שאנחנו לא נמצאים שם להגן עליהם. 

"את תטעו. הדיבורים על הבורא, על מסירות נפש למען אלוקים וסיפורים על מוות למען קידוש השם אינם פולקלור בלתי מזיק. מדובר במסרים סדרתיים ומצטברים שמפומפמים שוב ושוב במהלך השיעורים, ומטרתם היא לחנך את הילדים בניגוד לדרכם של הוריהם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מדינת ישראל היא יהודית ודמוקרטית, ומשרד החינוך ימשיך לחנך לאורם של שני ערכים חשובים אלה".

תגיות:חנה ושבעת בניהחילוניםהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה